johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Johanna Ridderström - 18 augusti 2014 22:58

Jag och Natalie tog bussen tillsammans från centralen imorse och kom till skolan en timme innan vi började. Efter lite info på scenen blev det ännu mer info med våra mentorer (standard första dagen). Sedan begav vi oss till idrottshallen där vi blev uppdelade i grupper så vi kunde planera vilka samarbetsövningar vi ska utsätta ettorna för imorgon.

Vi fick sluta och jag och Natalie åkte ner på stan, slängde i oss varsin cheeseburgare och bråkade lite med VL som inte har skickat mitt tåg & busskort än. Tror dock, med tanke på vad tjejen bakom disken sa, att det är Carlforsska som strulat då de helt enkelt inte har skickat blanketten man måste fylla i hem till mig. Hoppas att det löser sig så snart som möjligt!

Mitt Ica-kort har dessutom krånglat, så jag får se till att ringa banken imorgon på lunchen...


Menmen, förutom problemen med korten är allt bra! Faktiskt skönt att börja skolan igen, få rutiner och hänga med världens bästa klasskompisar!

(Dessutom bara två år kvar till studenten!) ;)


Av Johanna Ridderström - 18 augusti 2014 20:30

Jag vill bara att ni ska veta att fram till valet den 14 september så kommer KD-kansliet att vara lite utav mitt andra hem. Det är sååå mycket som ska göras! Kommer därför att bli väldigt sena och energikrävande kvällar framöver. Men jag är supertaggad!

Kommer kanske upp ett politikrelaterat inlägg då och då, men jag lovar att varken ska överösa eller hjärntvätta er.

Idag hade vi en debattövning där vi lärde oss vinnande argument, kroppsspråk och hur man ger ett bra intryck. Väldigt roligt men också lite nervöst att tänka att man snart står där live i en debatt och inte har någon att vända sig till om man behöver hjälp... Men det ska nog gå bra!


Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards