johanna.ridderstrom

Alla inlägg under maj 2013

Av Johanna Ridderström - 31 maj 2013 15:15

Jag behöver ta en paus från det mesta, så nu tar jag mitt pick och pack och övernattar hemma hos farmor och Gösta inatt! Det ska bli så skönt att bara vara. Ta det lugnt och umgås med några som känner mig allra bäst och som alltid finns där för mig. Sitta i solen och lyssna på radion, äta leverpastej och gurka på frukostmackan och sova i en bäddsoffa med himmelskt mjuka kuddar. Somna tidigt och gå upp tidigt, hjälpa farmor med att lösa veckans melodikryss och hjälpa Gösta med att tippa på hästar.

Precis som det ska vara.

Precis som det alltid har varit.

Duvhällarna, here I come!


     



Av Johanna Ridderström - 31 maj 2013 12:57

Det är så himla varmt ute och det är sååå skönt! Vi sitter och njuter i solen och förbereder oss mentalt för sista lektionen i grundskolan...
På måndag börjar det stora och hårda arbetet för en bra cabaret! Det ska bli så kul med två veckors sång, dans och teater med bästa niorna <3

Av Johanna Ridderström - 29 maj 2013 17:30

 

Människor som gömmer sig bakom andra, sprider rykten, snackar skit och inte vågar stå upp för sina åsikter...varför finns de?!

Gynnar de samhället? Nej.

Mår vi bättre av de? Nej.

Vet ni vilken lag vi borde införa? En lag om att alla borde hålla käften och inte bry sig om eller lägga sig i andras liv. Jag har ingen som helst lust att behöva försvara mig i falska anklagelser. Jag har heller ingen lust att bli dömd.

Om ni har något problem med mig, ta det helst med mig i såna fall. Kommer jag bry mig? Kanske, kanske inte. Det beror på hur dum i huvudet du är, allvarligt talat.

Som tur är har jag vänner och familj som finns där för mig för att klappa mig på axeln och sucka med mig i kör åt alla idioter. För patetiska människor finns det.

Jag säger inte att jag är perfekt eller fläckfri, men riktigt himla grym är jag! ;)


 
  

Av Johanna Ridderström - 29 maj 2013 10:30

               

Av Johanna Ridderström - 28 maj 2013 10:30

I 2 år har jag nu lyckats stå ut med att driva mitt ego till max och få det att verka någorlunda intressant att läsa om mitt liv. Jag har oftast bloggat flera gånger per dag. Skrivit om allt mellan relationer, fritid och skolan. Ibland har jag haft abstinens och velat skriva hela tiden och ibland har jag haft noll inspiration.

För ca. 4 år sedan sa Tyra till mig att "Du borde skaffa en blogg. Du är bra på att skriva, du har åsikter om allt och du gör saker hela tiden."

Då tänkte jag att det går aaaaldrig. Dagbok har jag haft titt som tätt. Det har varje gång hållt i mindre än en vecka. En blogg? Aldrig någonsin att det skulle fungera.

Nu sitter jag här, med en blogg med två år på nacken, och har överträffat mig själv.

Så jag ger mig en klapp på axeln och hurrar lite tyst i mitt huvud.

Grattis bloggen! :D


    


Av Johanna Ridderström - 27 maj 2013 00:19

Ett anteckningsblock. MITT anteckningsblock.

Vad ska jag skriva här då?

Tankar och funderingar? Åsikter om allt mellan himmel och jord?

Jaa, kanske...jag vet inte?


Jag har ju en blogg, men jag behöver ett privat ställe där jag kan skriva vad som helst. Där jag kan ventilera utan att behöva censurera. Där jag inte behöver vara artig och tänka på hur jag skulle uppfattas. Där jag kan hata och älska hur mycket jag vill.


Det här är bara till för mig. Ett ställe där jag kan skriva om ALLT och det är inte någon annans buisness än min egen.

Måste bara komma på ett bra gömställe för denna bok innan jag går loss med pennan...


 

Av Johanna Ridderström - 26 maj 2013 23:15

Idag har jag färgat håret på mig själv, det blev skitbra! Svart som vanligt, men nästa gång blir det brunt.

Lunch blev det i storstaden i V-ås med la familja i äkta morsdag-anda. Hon fick fina örhängen och lakritschoklad av sina fina döttrar ;)

Efter denna lilla roadtrip lämnades jag av hos Belinda där släkten skulle fira att min pingla fyllt hela 16 bast. Av mig fick hon 3 iphone5-skal. Hon blev supernöjd :)

Så jag har idag proppat i mig kinamat, glass, kakor och lite tårta...har dock bränt i princip alla kalorier av att leka med Belindas urgulliga kusinbarn.

När jag kom hem käkade jag lite med mina ridderströmmare och sen blev det film och mys med mamma.

En riktigt bra dag med andra ord!


 


Nya linnet :)

Av Johanna Ridderström - 26 maj 2013 21:00

                     

 

 

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards