johanna.ridderstrom

Alla inlägg under december 2012

Av Johanna Ridderström - 31 december 2012 22:15

Det här är faktiskt första gången i mitt liv jag har nyårslöften....haha, spännande!  Dock vet jag ju att jag kommer hålla dom...menmen, någon gång ska man ju ha gjort det här också ;)


 

Av Johanna Ridderström - 31 december 2012 18:45

Jag är nära döden varenda gång jag tittar på den här tjejen pga mitt höga, kraft-krävande garv ! Vad skulle jag göra utan henne??

All min kärlek till dig claris <3



Av Johanna Ridderström - 31 december 2012 16:49

Det blev ett wildcard i sista stund....mammas tunika närmare bestämt :) Och så har jag skinnleggings till det.

Svinbra!

Nu drar jag hem till belinda, men var inte oroliga! Jag har fixat inlägg åt er och det kanske till och med hinner komma upp lite bilder inatt om ni har tur ;)

Ha det riktigt bra nu!!

Gott nytt år! <3


 

Av Johanna Ridderström - 31 december 2012 12:28

Jag sitter nu och pratar med belinda om vilken efterätt vi ska äta ikväll :) tydligen hade inte Lena bestämt någon....förslagen nu är toblerone cheesecake, pannacotta (choklad och/eller bär) och parfait (choklad och/eller bär)....det lutar åt toblerone cheesecake ;)


problemet med den är att det tar vääääääldigt lång tid att göra den....

  

.....men det går nog bra då vi inte kommer äta efterrätt förrän väldigt sent :)

åhh, den ser så god ut! <3

Av Johanna Ridderström - 31 december 2012 12:00

1. Paris


Jag och mamma åkte till Paris i september! Det var så himla mysigt, roligt, påfrestande och lärorikt :) Handlade massa, åt gott och upplevde helt otroliga saker!

Vi åkte upp i eiffeltornet, såg mona-lisa, var till triumfbågen, notre dame och sacre coeur :)

Tack mamma för att tog med mig på den här resan! Snacka om att vi lärde känna varandra bättre!

Älskar dig <3


                      

 



2. Skövde, Skåne, Danmark


Jag, mamma och syrran gav oss ut på en mini-turné där vi åkte runt och hälsade på släktingar :) Pappa, farmor och Gösta var med ner till skövde där vi bodde hos min faster + sambo. Sedan åkte vi tre tjejer i familjen ensamma ner till min morbror + fru i skövde. Där blev det, förutom utflykter i skåne, även en spontanresa till danmark i ett par timmar ;)

Kom hem med sjuuuukt mycket kläder, bland annat min älskade one piece! <3


       

       


3. Hampe


Jag, Belinda, Rebecka och Hanna åkte till det kristna lägret Hampe för att bo där i en husvagn i en vecka :) Så sjuuukt kul! Hampe är nog det bästa jag vet! Underbara människor (ca.250 ungdomar + ledare), assköna samlingar, god mat och sena nätter!

Samma dag vi åkte hem längtade vi tillbaka, haha :) Men snart är det dags igen!


                        


4. Jag bytte rum



Så himla skönt att slippa sitt gröna rum!! Höll på att svimma av alla färger, haha! Såg ut som en regnbåge bosatt sig där!

Trivs iaf jättebra nu i mitt vita rum med möbler i svart och färger som blekrosa och ljus turkos :)


5. Ny tradition: överraskningsfester

 

Jag fixade en överraskningsfest åt belinda med tjejerna :) Det blev en mysig kväll med grillning, kubb och massa skratt!

Belinda fixade även en överraskningsfest till mig när jag fyllde år för bara några veckor sen! Då stod laserdome, pizza, film, spel, prat och övernattning på schemat :) SÅ.HIMLA.KUL

Så det där blev tydligen en tradition då jag redan har börjat planera hennes överraskning!


Belindas fest:


                       

 


Min fest:


                                  


6. Kamera


Kanske inte en superstor grej egentligen...men jag blev iaf jätteglad när jag fick en systemkamera av mamma och pappa i present! :D Det är så himla roligt!! Min blogg har blivit så mycket bättre bara på grund av att jag har en kamera och kan ta kort!

TACK, TACK, TACK mamma och pappa! <3


 

  

7. Kissie blev min bästis!


Haha, nästan iaf ;) Vi skrev iaf med varandra! Haha, blev helt himla starstrucked! Sprang runt i huset hur länge som helst och hade ett brett leende på läpparna :)


 


8. 9:an


Jag började i 9:an...jätteläskigt att tänka att det nu bara är en termin kvar av grundskolan...och bara en termin kvar att gå i samma klass som belinda...hon är den enda jag har gått med från lekis-9:an...

Men att börja nian har sina födelar! Man är äldst och får göra rätt roliga grejer :) Vi kommer göra kabaré, jag är ordförande i elevrådet (vilket bara 9:or får...jag var ett undantag som blev i 8:an), vi får hålla i grötlunch, söka gymnasium och vi har relativt roliga skolarbeten :)


Vi bytte även klasser till nian, något jag inte skulle vilja ändra på ett dugg! Jag älskar min klass så himla mycket! <3


             



Jösses vilket år det har varit! Ett av de jobbigaste, roligaste och mest lärorika...Jag har förändrats jättemycket...TACK till alla ni där ute som har hjälpt, inspererat och stöttat mig på vägen! Jag är inget utan er!

Älskar er <3


GOTT NYTT ÅR!

Låt oss göra 2013 till det bästa året någonsin! ;D


Av Johanna Ridderström - 31 december 2012 03:16



Av Johanna Ridderström - 30 december 2012 22:45

Fick ju chansen att mysa och leka lite med belindas kusinbarn idag, och det säger man ju inte nej till!Han har blivit så himla stor och är världens charmigaste!

Imorgon får jag träffa honom igen då hans familj kommer hem till belinda på nyår :)


              



Av Johanna Ridderström - 30 december 2012 16:45

           

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards