johanna.ridderstrom

Alla inlägg under augusti 2013

Av Johanna Ridderström - 31 augusti 2013 10:15

Botkyrka här i Tumba kallar deras ungdomssamling för 1 UP, bara för att de är så himla coola ;)

Jag hann knappt ställa ned min väska i kyrkan igår innan 10 pers flög på mig och sa något i stil med "EYYY, Tja Johanna, kul att du är här! äre bra med dig?". Sånt får mitt hjärta att bli ett tiotal grader varmare. Att vart jag än är i hela Sverige kan jag bara gå in i nån random kyrka och bli välkomnad, omhändertagen och bli en del i gemenskapen.

Det var sååå roligt att träffa alla igen! Tana, Mika, Tarek, Marvin, Bella, Predrag och mååånga fler! Tror att vi var 50-60 pers igår. Mötet var awesome! Brännberg predikade och lovsångsteamet sjöng grymt. Efteråt serverades fika. Folk dansade, andra satt och snackade och alla hade superkul!

Kom hem runt 12 och då käkade vi lite pizza i köket hemma hos underbara Storranks som lånat ut en säng till mig under helgen.

Har haft en helt perfekt fredag! Jag tackar Gud för att jag kunde komma hit (och för att jag lyckades ta rätt pendel tidigare idag) och jag vaknar upp idag och känner mig mer välsignad än någonsin!

Gud är god <3


     

Av Johanna Ridderström - 30 augusti 2013 16:45

Nej, inte lika glamoröst som Jennifer Lopez i hennes musikvideo, utan jag sitter bokstavligen på ett golv bredvid en brandsläckare och en hund på ett tåg med destinationen Stockholm. Förbereder mig mentalt inför kaoset på centralen när jag ska försöka med att hoppa på rätt pendel...

Det här kommer gå bra. Bara inte andra hälften av arslet domnar bort också så att jag inte kan resa mig upp...




Av Johanna Ridderström - 30 augusti 2013 15:30

Hallå! Idag är dagen med stort D! Jag sitter just nu på Centralen i Västerås och väntar, väntar och väntar lite till...

Mitt tåg till Stockholm blev inställt och det tåget efter det är försenat med mer än en halvtimme nu...trist! Så här sitter jag och har alldeles strax käkat upp en hel bilarpåse som jag nyss köpte inne på pressbyrån (som förövrigt borde tjäna multum på att folk får vänta)...

Hittills idag har jag klivit upp tidigt, duschat, gjort mig i ordning, dammsugit, sprungit till tåget och fått en fluga i ögat.

Jag är så fett taggad till att få träffa alla mina vänner och att få hänga med dem i en helg! I miss my brothers <3

Ska väl sitta här och blänga lite till på tidtabellen. Den kanske inte vågar ändra sig ännu en gång då om den iakttas av en tjej med en mördarblick som skulle kunna döda en hel armé...


Hör av mig mer när jag kommer fram!

Puss och Kram


Av Johanna Ridderström - 30 augusti 2013 11:43

Av Johanna Ridderström - 30 augusti 2013 10:10

 


Ligger i sängen, målar naglarna och kollar runt på youtube.

Vet ni vilken dag det är idag? Det är idag-åker-Johanna-ensam-till-Stockholm-för-att-bo-hos-några-vänner-i-helgen-dagen! :D

Klockan 2 tar jag bussen till Västerås och vid 3 sitter jag på ett tåg mot huvudstaden :)


Nu ska jag gå och rensa kylskåpet, min mage kurrar som aldrig förr...

Godmorgon förresten till alla ni gymnasieelever som inte får vara lediga på fredagar ;)

Av Johanna Ridderström - 29 augusti 2013 18:40

 


Hej, här är vi och vi är DÖTRÖTTA! Gymnasiet tar kål på oss...

Men nu ska vi strax tvinga ut våra feta arslen på en promenad!

Har förövrigt spelat fotboll idag på idrotten. Jag fick ett par dampanfall och efteråt pumpade blodet så snabbt och hårt i huvudet att jag blev en knallröd och flåsande estetare...


Dagens intag av mackor: 5

Dagens awkward moment: Jag skulle köpa ett hänglås på Claes Ohlsson... Har aldrig känt mig mer borttappad i hela mitt liv...

Dagens like a boss moment: Jag hamnade i det blå laget på idrotten


Det här kan vara 2013 mest ovärda blogginlägg...men det är väl kanske tanken som räknas...? *Fingers crossed


Nu ska vi försöka slita oss från twitter och snöra på oss skorna!

Vi hörs senare ikväll (då kanske jag har något intressant att berätta)...

Av Johanna Ridderström - 28 augusti 2013 12:49

Satt på tåget hem i förrgår och helt plötsligt slog det mig att jag har blivit så himla stor! Jag går på gymnasiet, reser till en annan stad själv nästan varje dag och jag tar stort ansvar för b.la mina studier, min ekonomi och mina relationer till andra. Jag sköter mig själv och gör mina egna val.

Det här sommarlovet har jag växt och mognat rejält! Jag har inte blivit en annan människa, utan har bara blivit en bättre version av mig själv. Jag har blivit starkare och har lärt mig oerhört mycket från både mina egna och andras misstag/felsteg. Jag menar, det här sommarlovet har jag hunnit med att bli dumpad av en pojkvän och att min allra bästa vän sedan 9 år tillbaka sa upp kontakten med mig. Två människor som stod väldigt nära mig försvann helt plötsligt och kvar där stod jag. Dock inte ensam eftersom att jag har underbara människor runt mig som jag kan luta mig mot när det stormar. Jag har lärt mig att omringa mig med människor som jag skulle kunna ringa mitt i natten ifall jag skulle behöva prata ut. För så är jag mot mina vänner. Om en vän till mig skulle vilja låna en axel att gråta på eller behöva ventilera och lätta på hjärtat så skulle jag hoppa upp på cykeln och åka hem till "hen" även om klockan så vore 04.00 Det är viktigt att ha relationer där båda anstränger sig för att saker ska fungera.
Jag har även hittat mig själv under den här sommaren. Inte för att jag var "borta" i våras, men jag vet mer vem jag är nu. Jag har märkt egenskaper hos mig själv som jag vill utveckla och jag har hittat en balans i mitt liv genom att prioritera rätt.
Allt känns bara så himla bra!
Sen så råkade jag ju i och för sig ha en dålig dag igår, men det är liksom EN dålig dag. Numera kommer det aldrig två på raken. Det tillåter jag inte, för det är inte okej att något negativt ska ta så mycket energi från mig. Det har inte jag råd med. Jag fyller mitt liv med människor jag älskar, med mina intressen och med ett sånt bra humör som bara möjligt. Jag vill vara den som ger andra energi, eller åtminstone ett leende på läpparna.
Så, inför hösten 2013, låt oss alla göra sitt allra bästa. Det räcker långt. Väldigt långt.

 

Av Johanna Ridderström - 27 augusti 2013 20:37

   


Träffade Jensine, Joa, Springmann, Anna och Emelie på bussen idag. När vi hoppade av på stationen i Hallsta så berättade Joa att hon skulle på möte med "En bättre idé" som hjälper ungdomar att ordna event för andra ungdomar. Så vi gick hem till mig, drack te och åt choklad innan jag följde med henne till biblioteket på mötet. Det var jättespännande och vi har lite roliga ideér inför hösten :)


Nu sitter jag framför Idol och vilar efter en lååång dag. Jag menar, att börja klockan 8 och slutar 20 övr 4 tar lite på krafterna...

Tur att det finns personer som Anders Bagge som kan få en att le på bara några sekunder!

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards