johanna.ridderstrom

Alla inlägg under december 2013

Av Johanna Ridderström - 31 december 2013 12:00

Sitter just nu på Jensens och väntar på mat. Stället är fyllt med massa ungdomar från Unite. Vid vårt bord sitter vi 16 stycken hungriga lägerdeltagare.



Idag är det sista dagen på 2013...

Ska bli väldigt skönt att lämna det här året bakom mig! Det har hänt så otroligt mycket och jag tar med mig många nya erfarenheter och lärdommar in i det nya året.

Ha världens bästa nyårsafton nu!

(Och var försiktiga!)

Av Johanna Ridderström - 30 december 2013 23:41


Chillar med livet på Unite i Västerås. Shit vad jag älskar mina vänner från Botkyrka! Underbara hela bunten! Dock har jag skrikit bort min röst på grund av att jag umgås med dem. 

Vi hade fotbollsturnering idag och eftersom att jag räknas med till Botkyrka så spelade jag med dem. Det blev en tredjeplacering efter mycket blod svett och tårar.

Jag har tagit kort, men sånt får ni se när jag kommer hem.

Ha nu världens bästa nyår imorgon!

Puss och Kram

Av Johanna Ridderström - 30 december 2013 23:30

Hur sjutton sammanfattar man det här året? 2013 har innehållit de absolut bästa och sämsta dagarna i hela mitt liv (som förövrigt är 5867 dagar långt hittills).

Jag tänkte plockar ut det bästa och sämsta med året som varit och skriver lite kort om det.


Den 21 mars blev jag och Hannes tillsammans. Det varade i 100 bräckliga dagar. Lika oerhört ledsen jag var när det tog slut, lika oerhört glad är jag att det inte höll längre.

 
  

Jag gick sista terminen i grundskolan. 9:an var helt underbar! Jag hade en superbra klass och det mesta i skolan var roligt. Cabareten vi satte ihop som slutshow var bland det roligaste jag gjort!

 


Skolavslutningen var helt okej. Jag höll tal, blev avtackad som elevrådordförande, fick diplom för mitt arbete i Friends och grät en skvätt. Mina slutbetyg är jag sjukt stolt över !

 


Skolavslutningskvällen kan vara den roligaste kvällen i mitt liv! Jag och Joa var först med några vänner, sedan cyklade vi runt i hela Hallsta med en mantel, hade sovsäcksrace och plankade in på Trollebo och somnade i ett fotbollsbås vid klockan 6 på morgonen.

 


Jag fick min femte kusin. Anton Sigge Bertil Wennerhult.

 


Hampe i år var superkul! Jag fick massa nära vänner som jag fortfarande har bra kontakt med.

               


Mina bästa vän sedan nästan 10 år tillbaka sa helt upp kontakten med mig i somras. Jag har inte fått någon bra anledning varför så ni behöver inte fråga om sånt. Men jag saknar henne. Varje dag. Min andra hälft försvann och det är fortfarande sjukt svårt att hantera. Senast i förrgår grät jag över det. Jag hoppas bara att hon mår bra och är älskad.

 
  

Jag provade på bergsklättring med några vänner.

   


Jag var ledare på ett kristet barnläger ute på landet i Köping. Det var så sjukt intressant och roligt att få vara med alla underbara barn! Bus och lek hela dagarna. Bland det bästa som hänt mig!

   


Jag började på gymnasiet! Det var ett stort men väldigt bra och nyttigt steg i mitt liv. Jag fick världens bästa klass och insåg snabbt att jag gick på världens bästa linje!


Jag åkte och hälsade på mina underbara vänner i Botkyrka!

 


Jag började i världens bästa teatergrupp med världens bästa människor!

 


Jag fyllde 16 år

 


Jag var även på elevrådsläger, åkte till Boda Borg, hälsade på min faster i Skövde två gånger, åkte på bilsemester till en ö, höll i en dansgrupp, var på bröllop, åkte till Stockholm på spa och var barnvakt åt mina underbara kusiner oräkneliga många gånger.

         

 



 

    

 


Året började helt okej, blev superbra, förvandlades till en mardröm, gick till att vara bra för att sedan sluta på topp.


Tack alla ni som har funnits vid min sida under det här året.

Ett speciellt tack till Joa, Frida, Natalie, Manne, Alex, Matte, Bettan, Jessica och Josefine!

Nu taggar vi till 2014!

Bus

Av Johanna Ridderström - 25 december 2013 14:45

Det går vilt till när man har killkusiner som snart är 4 och 5 år...


     

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards