johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Johanna Ridderström - 14 januari 2013 22:15

 


Jag tror nog ALDRIG jag har varit såhär rädd och det har lyckats fångats bild...


Ni alla känner ju till min ormfobi...Kan inte se varken en tecknad orm (har svårt med Khaa i djungelboken), en riktig orm på tv, en gummiorm eller en i verkligheten...Nu är det ju så att jag har sett ormar i verkligheten (eftersom vi inte lever i en perfekt värld)...och det läskiga är att jag inte vet hur jag reagerar riktigt...jag har reagerat olika.

Ena gången började gråta tyst för mig själv då ormen ringlade förbi mig och försvann på två sekunder...

Andra gången sprang jag långt därifrån, skrek och hyperventilerade i en kvart efter ormen hade suttit på en sten i skogen och väst åt mig och belinda...!


Det finns inte ord jag ens kan försöka använda för att beskriva hur rädd jag är för ormar...

Jag kan ibland vägra att sitta med fötterna nere, jag kan drömma mardrömmar och inte kunna/vilja somna om, jag kan ibland inte använda bälten och jag kan skrika till om jag ser ett snöre/en gren på backen...Jag har aldrig heller smakat en "orm-godis".


Det låser en i vardagen. Det finns ju inte en dag då jag inte tänker på ormar eller kollar lite extra i hörnen innan jag går in i ett rum. Det är hur jobbigt som helst!

Folk som är i närheten vill ju självklart trösta mig om jag blir skrämd och då kommer vi till det värsta - ingen får röra mig! Inte alls.

Om du nu försöker krama om mig (jag är ledsen) men jag kommer förmodligen skrika på dig, gråta, slå till dig lite lätt eller springa därifrån. Jag vet ju att ni bara menar väl men det finns som en spärr i min hjärna som inte tillåter det direkt efter...


Jag tror nog ni kan förstå då hur himla rädd jag faktiskt var på den här bilden...Jag han svinga mig ut 1 gång, sedan skrek jag, kastade mig tillbaka och ville ut på en gång...men ändå relativt stolt att jag ens vågade gå in i rummet då mina vänner hade varnat mig rejält innan :)


Har ni några fobier?

Är de lika illa som min?

Skulle vara jätteintressant att höra era åsikter/synpunkter på just fobier!



Av Johanna Ridderström - 14 januari 2013 20:36

Trassligt värre...Haha, jag tror hela laget kunde komma överrens om att jag sög på just det där. Jag klarade det, men förmodligen på det allra krångligaste sättet :)


               

Ser sådär lagom road ut...


     

Belinda i cellen vi förmodligen spenderade mest tid i...men en av de roligaste, så det gjorde inget!


 

Med 15 celler avklarade på 11 timmar och med leende på läpparna kom vi hem till kära hallsta runt klockan 10 efter ett litet stopp på donken :) Det här måste göras om!

Av Johanna Ridderström - 14 januari 2013 17:45

Hittade två gamla klänningar jag valde att göra om...den ena klippte jag ärmarna av:


       


Och den andra klippte jag av rätt rejält på längden då den från början var en långklänning. Satte även dit ett av mina favoritbälten och jag tyckte att det blev jättesnyggt! Haha, jag ser faktiskt lite ut som en ung skolflicka med uppsatt hår, glasögon och i en kort "skjort-klänning" ;)


 


Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards