johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Johanna Ridderström - 4 juli 2014 13:45

Idag har jag lyssnat på den bästa predikan i hela mitt liv! Öhrvall tog imorse upp ämnet sexualitet. Ett ämne som det oftast inte pratas om i sådana här samanhang, tyvärr.

Det finns väldigt många feminister som är emot kristendomen för att den anses "förtrycka" kvinnor. Dessa har antingen:

1. Inte läst bibeln

2. Tolkat allt helt galet


Det står att en kvinna ska underordna sig sin man.

Att "underordna" sig någon betyder att frivilligt sätta den framför sig själv.


Men det står också att en man ska älska och offra sig för sin kvinna.


Det låter extremt jämställt i mina öron?

Att helt enkelt gå ner för att lyfta upp någon annan. Att visa en enorm kärlek till sin partner oavsett kön.


Så till alla er som säger att bibeln inte är jämställd: Ni har fel.


Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards