johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Johanna Ridderström - 20 oktober 2012 18:29

är det meningen att samhället ska vara så fixerat när det gäller vikt, utseende, etc...?

varje dag möts vi av ständig reklam om bantning, är det okej?

jag gick lite snabbt igenom min mejl idag och plockade ut några av alla hundratals mejl om bantning jag har fått på sistone...


                   


1. Är det bara jag som tycker att det här är extremt oartigt?! Vad i hela friden har dom för rättighet att skriva till mig om sånt här?? Min vikt angår MIG. BARA MIG.


2. Jag är 14 år. Jag vill inte chockstarta någon viktminskning nu och kommer ALDRIG vilja det. Det är inte bra för någon att gå ner mycket i vikt på kort tid. Men tack ändå för erbjudandet att gå ner i vikt på rekordtid, HÄLSOnyheterna.



Såg även en sak på bloggplatsen som jag absolut INTE gillade........

 

dom borde veta bättre! det finns ännu yngre tjejer än mig som bloggar på bloggplatsen och det vet dom om...besviken!

Jag läste även att en bloggerska hade sett 5 bantningsreklamer under ett reklamavbrott.......inte okej!!


Men nu är det faktiskt så att jag ska göra lite reklam om vikt.

Jag googlade självklart lite saker om vikt och fick bland annat upp den här sidan: viktklubb.aftonbladet.se/cm/2.10/2.112/1.3145604


Där kunde man göra ett test som jag självklart ville prova! Så jag fyllde i den utefter mig och klickade i att jag "ville" gå ner 5 kilo. (Jag vill självklart inte det, men jag ville prova vad jag skulle få för resultat isf.)


 

Det här var svaret jag fick:


 


Och gissa om jag vart glad för att dom skrev att jag inte fick vara medlem! Hur bra som helst ju! Jättestolt över viktklubb.se :D


Sen kan jag ju också tillägga att sist jag spelade wii så skulle jag göra massa balanstest och lite sånt för att brädan skulle känna igen att det var jag när jag spelade......den skulle också gissa min ålder....gissa vad jag fick?

14! haha, sjukt bra!


Men sanningen är, jag kunde inte bry mig mindre om min vikt! Den varierar mellan 55-60 och det är helt okej. Det är så mycket jag SKA väga, minst! Jag älskar min kropp och kommer att göra det även om jag går upp 20 kilo!


Din vikt är Din vikt och det är DU som bestämmer över den! Var hälsosam, älska dig själv, le ofta och käka choklad lite då och då ;)


   



Av Johanna Ridderström - 20 oktober 2012 14:43

nu finns låten jag och belinda har mixat ihop på youtube! det är den här låten dansgruppen dansar till :)

vad tycker ni?

jag tycker att den är helt okej mixad med tanke på att det var första gången vi gjorde det :)


Av Johanna Ridderström - 20 oktober 2012 12:53

 
  

Av Johanna Ridderström - 20 oktober 2012 11:19


         

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards