johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Johanna Ridderström - 4 december 2013 20:15

Jag, mamma och syrran roade oss med att baka lussebullar ikväll.

Allt går superbra tills syrran frågar mig "tror du att degen kan fastna i taket?". Jag säger "prova!", och det får jag ångra. En minut senare står jag på en stol i köket och försöker skrapa bort deg från taket...


Men det blev fina lussebullar!


 

Jag

Av Johanna Ridderström - 4 december 2013 18:15

Jag har insett att min senaste kyss: Slösades på någon som inte förtjänade den

Jag lyssnar på: Musik hela tiden

Jag pratar:När jag har något att säga (väldigt ofta)

Jag tycker om: Öppna, roliga och allmänt härliga personer

Jag avskyr när folk: Är elaka eller ohyfsade

Kärlek är: Bäst

När jag borstar tänderna: Tuggar jag på tandborsten ibland...

När jag lagar mat: Haha, menar du nudlar då eller?

Jag är rädd för: Ormar

Den värsta känslan är: När man har gjort någon besviken

Den bästa känslan är: Att vara älskad

Jag är bäst på: Estetisk kreativitet

Jag är sämst på: Att öppna förpackningar

Jag kommer alltid vara: Mig själv

Det finaste som finns är: Guds kärlek

I sommar ska jag: Åka på Hampe!

Sist jag grät var: Förra veckan

Jag älskar: Min släkt och mina vänner

Jag kan inte: Dribbla med en fotboll...

När jag vill tänka går jag: På en promenad

När jag vill baka: Bakar jag kanelkaka

Min mobiltelefon är: I behov av att bytas ut

När jag vaknar på morgonen: Snoozar jag alldeles för länge...

Innan jag går och lägger mig: Kollar jag på youtubeklipp/bloggar

Just nu tänker jag på: Min franskaläxa...

Bebisar är: Inte lika söta som 4åringar

Idag har jag: Varit i skolan

Ikväll ska jag: Äta nybakta lussebullar och dricka te

Imorgon kommer jag: Bada

Jag vill verkligen: Bli en känd skådespelerska 

Av Johanna Ridderström - 4 december 2013 10:48


Har alla en bra dag?

Jag är hungrig, men det är bara bra! Vi får nämligen hamburgare och pommes till lunch idag, så jag ska inte klaga ;)


När jag kommer hem ska jag lägga mig och sova, kolla på Hart Of Dixie, skriva ett brev på franska, måla naglarna och baka lussebullar med mamma.


Ha en bra onsdag fina ni!

Av Johanna Ridderström - 4 december 2013 10:18

Okej, en gång för alla:
Jag har homosexuella vänner, jag tycker om dem precis lika mycket som alla mina andra vänner. Om man gillar en människa så gör man det, då spelar inte hudfärg, sexuell läggning eller religionstillhörighet någon roll.
Jag kan inte bestämma hur andra ska leva sina liv. Jag har absolut ingen rätt alls till det och känner inte att jag vill det heller.
När jag säger att jag inte förstår hur folk kan vara homosexuella menar jag det inte som något taskigt. Tro mig, jag VILL förstå. Jag tycker att ämnet är intressant och skulle gärna forska kring varför man blir/är homosexuell. (Med det menar inte jag att det är en sjukdom)
Skulle jag kunna vara tillsammans med en tjej? Nej. Jag gillar killar. Så för mig skulle det kännas fel.

Jag är inte överbekväm med homosexualitet, men i slutet av dagen så är de människor som vill vill ha samma slags kärlek som jag. En sund relation till en partner.

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards