johanna.ridderstrom

Alla inlägg under januari 2014

Av Johanna Ridderström - 25 januari 2014 17:00

 

Av Johanna Ridderström - 25 januari 2014 11:45

Godmorgon fina ni!

Idag ska jag iväg en sväng till mina saknade kusiner och busa lite. Har inte träffat dem på jättelänge och jag saknar de sååå mycket.

Senare ikväll ska jag sitta och planera inför söndagsskolan imorgon.

Ha en bra dag!

Puss


 

Av Johanna Ridderström - 24 januari 2014 20:45

    

         


Denna kvinna är så förbannat snygg i alla hårfärger! Helt sjukt!

Jag har blivit jättesugen på att färga mitt hår då jag har tröttnat på den mörkbruna färgen jag har nu. Vet dock inte vad jag vill färga...

Några ideér??

Av Johanna Ridderström - 24 januari 2014 11:14

           

Av Johanna Ridderström - 23 januari 2014 18:10

Det är nästan komiskt hur snabbt allt kan vända. Hur livet helt oförberett kan byta riktning.


Mitt liv pendlar fram och tillbaka just nu så pass ofta att jag själv inte hinner med att förstå vad som händer.

Det är lite som med slalom... Det är lite svårt att hänga med i svängarna och även fast man vill så går det inte alltid att stå på benen, för ibland varken orkar eller kan man. Ibland ramlar man och förlorar värdefull tid.

Det är värsta är att man ofta är maktlös, det går inte att kontrollera alla situationer. Och när man väl kan det så handlar det om att man måste fatta svåra beslut som får jobbiga konsekvenser. Det blir liksom inte rätt vad man än gör. Man kan inte alltid få som man vill.


Förstår ni ens vad jag menar?


Det är bara det att så fort livet blir sådär förbannat bra och man är så otroligt glad och lycklig så lyckas det alltid gå åt skogen på något vänster. Som att någon tycker att "nej, nu är det slut på det roliga!" och helt plötsligt sitter man där och gråter fast man nyss satt och log.


Mammas kusin Nina och jag satt och pratade för ett tag sedan och helt plötsligt sa hon: "Johanna, du är en känslomänniska precis som jag. Vi har lättare för att känna känslor och bli berörda. Det viktiga är att försöka med att inte pendla så mycket, att inte ha så många höga toppar och djupa dalar. Det är bäst att hitta ett mellanläge och ibland vara lite över det och ibland lite under det. Det tar så mycket energi när humöret gör kraftiga vändningar. Du måste även ta tid för dig själv. Egentid. Att stänga ute världen då och då är jätteviktigt."


Hon har så himla rätt. Ibland, när jag mår bra, är jag nästan euforisk, jag skrattar hela tiden och man märker på mig att jag strålar. När jag inte mår bra kan jag gråta så mycket att tårarna tar slut, jag blir nästintill uttorkad. Allt tar energi ifrån mig och jag påverkas lätt av allt. Det krävs ingen psykolog för att förstå att det är påfrestande för både psyke och kropp.

Det är inte det att jag är svag, utan snarare det att jag bryr mig för mycket om allt och alla. Jag lägger ner så otroligt mycket energi och kärlek. Jag vill inte svika eller såra någon så jag gör allt i min makt för att försöka undvika det. Men det händer ändå ibland, dels för att jag är stressad och halvvirrig (för att det händer så mycket runtomkring mig) och dels för att jag är klantig. Det värsta som finns är att göra någon man bryr sig så sjukt mycket om besviken. Att veta om att man har orsakat någon annan smärta.


Samtidigt vet jag om att jag inte är perfekt. Jag gör misstag precis som alla andra, men det känns som att mina misstag är större än andras. Just för att jag är klantig och lyckas hamna i de konstigaste situationerna. Jag vill inte ha massa drama i mitt liv, jag slipper helst. Hade jag kunnat hade jag levt ett fridfullt liv tillsammans med mina nära och kära. Men nej, livet är inte en dans på rosor, det är komplicerat.

Det skönaste är dock att veta om att Gud alltid ger oss utmaningar som han vet att vi klarar av.

Det är bara att lägga allt i hans händer och lita på att han hjälper mig igenom allt. Det gör det hela lite lättare.

Jag vet att jag bara blir starkare, jag vet att det kommer vara värt det i slutändan.


"Enda gången jag backar är när jag tar sats"


Av Johanna Ridderström - 23 januari 2014 14:21

Av Johanna Ridderström - 22 januari 2014 08:43

 

Godmorgon!

Har alla sovit gott?

Jag har lyckats sova både ovanligt mycket och bra hittills den här veckan.

Imorse snoozade jag i en halvtimme... Det är ta mig sjutton omöjligt att gå upp klockan 6 när det är kallt och kolsvart överallt! Jag sover i sockor under en tjock filt och ett duntäcke men lyckas frysa endå...

På något vänster tog jag mig iaf upp imorse och lyckades överleva kylan även denna morgon.

Nu sitter jag i skolan och räknar ner timmar till att jag får sluta... Jag har röst idag också är det är banne mig tråkigare än matte...

Menmen, bara att bita ihop! Jag är hemma om lite drygt 8 timmar...


Uppdatering: Min röstlektion är inställd! Jag är världens lyckligaste tjej just nu som är hemma om lite drygt 6 timmar ;)


 

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards