johanna.ridderstrom

Direktlänk till inlägg 24 juli 2014

Tre ord

Av Johanna Ridderström - 24 juli 2014 16:22

Okej, så, vem är då jag? Jag är Johannas vapendragare, bästa vän, själsfrände, livskamrat och största idol! Nej men, skämt åsido. Jag är Mathilda. Född 97' i staden Västerås och numera bosatt i den lilla byn Kolbäck. Trivs jag? Njaee. Funkar det? Jodå. Jag är överlag ganska knepig. Svår, som vissa brukar säga. Men vad gör väl det, tänk om alla var lätta att förstå sig på? Hur kul skulle det vara då egentligen?


Okej så nu när vi fått formaliteterna avklarade (jag skriver faktiskt här för att få ut något viktigt) så kanske jag borde sätta igång!


Okej, så kärlek. Om någon hade frågat mig för ett år sen vilka tre ord jag skulle använda för att definiera kärlek så skulle jag antagligen använt orden "vackert" "underbart" och "fantastiskt". Om någon frågat mig igen ett halvår efter det hade jag nog sagt typ "smärtsamt" "fruktansvärt" och "svårt". Om någon skulle fråga mig nu skulle jag svara att jag inte vet. För jag vet inte. Jag har ingen som helst aning. Hur beskriver man något som är helt fantastiskt men samtidigt så himla smärtsamt?


Det finns en kille. En kille jag förmodligen helt seriöst skulle ha hoppat framför ett tåg för. Som jag skulle offrat allt för, för någon vecka sen. Och det är så himla dumt. Man kan inte lägga all sin kärlek och lycka i någon annans händer. Man kan inte hänga upp sig på någon eller något. Och det är det jag har gjort fel. Jag lägger all min kärlek i andra människors händer. All min lycka överlåter jag till andra för jag är så himla rädd för att sätta mig ner och deala med den själv. Att låta mig själv ta hand om alla känslor. Jag vågar inte för jag är så himla rädd för att ha sönder mig själv. Och jag tror att många fler än jag är såhär. Men, det MÅSTE bli ändring på det nu. ALLA måste börja förstå att man klarar sig bra på egen hand. Att man inte dör om man inte har någon där. Att man ALDRIG är ensam. 


Jag vet hur ont det gör när man får hjärtat krossat. När det känns som om någon sliter ut det ur bröstet på en, slänger det hårt som f*n i marken och sen hoppar på det med all sin tyngd. DET GÖR ONT! Det gör så förbannat satans jäkla skitont och det känns som om man är ensamast i världen. Att man är trasig och aldrig kommer bli hel igen. Men det är inte sant. Det låter så sjukligt tamt och fånigt att säga men det BLIR bättre! Det blir alltid bättre. Alltid.


När man varit "på g" eller "halvt om halvt tillsammans" (som jag hellre säger eftersom på g låter så sjukt oseriöst) med någon och sen bara försvinner allt. När han eller hon bara walks out your life och det känns som om man blir lämnad med alla känslor på en gång. Det känns som om personen inte ens försökt. Inte ens VILL försöka. Som om man blivit utnyttjad. Då är det viktigt att komma ihåg att ju mer man ältar något, desto ondare gör det. Jag menar VERKLIGEN inte att man bara ska gå vidare och släppa allt. ABSOLUT inte, för det enda som händer då är att man efter några månader eller år hittar den här lådan man begravt alla dumma ångestkänslor i och helvete, då gör det ont. Så vad ni än gör, gör INTE så. Ta hand om det, ha ont ett tag men BEGRAV er inte i det. Fastna inte i sorgen eller sveket. Spekulera inte vad som gick fel, för det kommer antagligen bara sluta med att du börjar lägga skulden på dig själv och det är också fel för så länge du varit dig själv, inte varit oärlig mot personen och bara varit ditt absolut bästa jag hela tiden så har du inte gjort något fel. Då var ni helt enkelt inte ämnade för varandra, tyvärr.


Men vet ni vad? En dag kommer någon att vandra in i er värld, ge er all sin kärlek och DÅ, då kommer ni förstå varför det inte funkat med någon annan. Då kommer alla dessa hjärtekross och ångestfyllda nätter kännas så långt, långt borta att du inte ens förstår varför det gjorde så ont från början. Du kommer att hitta någon att älska och som älskar dig. Du kommer få leva med någon som älskar dig högt och lågt. Någon som för dig är den absolut vackraste människan i världen. Någon som skulle dö för dig. Och det kommer vara värt väntan. Det kommer vara värt allt.


Livet är som en bergochdalbana. Ibland går det bara rakt upp och sen svischar du ner med en sån fart att det tar luften ur dig. Och du kommer hitta någon att sitta bredvid i vagnen. Som kommer hålla dig i handen när det går utför. Någon som kommer fånga dig när du faller. Någon som skulle göra allt för dig. Och det är du värd.


Okej, så nu när jag spekulerat i det här med kärlek ett tag, vilka tre ord skulle jag då använda? Jag skulle använda "svårt" "oslagbart" och "oändligt". För det är väl så äkta kärlek ska vara? Oändlig.


/M


(Det skulle inte skada om ni ville kika in hos mig också, puss på er fina! KLICKA HÄR)

 
 
förspel

förspel

25 juli 2014 16:42

kram på dig Johanna! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Ridderström - 23 september 2014 14:47


Idag på idrotten stod friluftsliv på schemat, så det var bara att vandra ut till första närmsta skogsdunge. Vi fick göra en bår, sätta upp tält, samla föda, göra mitellor och bygga ett vindskydd.     ...

Av Johanna Ridderström - 22 september 2014 23:15


Efter skolan kom Per och hämtade upp mig. Efter att vi sprungit några ärenden åkte vi hem till honom för att baka. Vi (läs: Per) lyckades sno ihop en kladdkaka med mint i, en citron och limepaj och en äppelpaj. Jag har haft en jättemysig kväll tillsa...

Av Johanna Ridderström - 18 september 2014 21:30

Idag kom vår Idiologiexpert Hugo på besök. Vi hade möte på Stadshuset och gick sedan till Nom och åt.   ...

Av Johanna Ridderström - 18 september 2014 15:15

Idag hade jag två lektioner, psykologi och engelska. Efter skolan åkte jag hem för att plugga, fräscha till mig och gå en vända förbi apoteket innan jag nu är på väg till tåget. Vi har möte för KDU ikväll och då Per slutar vid 4 tänkte jag åka in och...

Av Johanna Ridderström - 17 september 2014 23:45

Jag följde med Sara hem till henne efter skolan idag för att plugga. Det gick sådär, trots att vi hade köpt massa godis... På kvällen kom Saras syster Sofia hem tillsammans med hennes pojkvän och tjejkompis. Vi satt i köket och pratade om allt möjlig...

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards