johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 9 april 2014

Av Johanna Ridderström - 9 april 2014 22:10

Förlåt för att jag har varit så himla dålig på att blogga de senaste dagarna! Har verkligen fullt upp hela tiden! Teater, skola, plugg, möten...

Min onsdagskväll har bestått av lite städning och mycket plugg. Vi har ett grupparbete på historian om Israel/Palestina-konflikten. Jag, Sara, Ellie och Natalie ska spela in en dokumentärfilm där vi kartlägger bakgrunden, förloppet och hur det ser ut idag. Med andra ord är det extremt mycket fakta vi måste läsa på och ta in! Allt känns otroligt krångligt och mastigt, men det börjar ordna upp sig i huvudet nu.

Vi har dock en sjuk tidspress på oss så min inre perfektionist kommer få lida. Det viktigaste just nu är att få klart manus och upplägg. Och våra faktakunskaper prioriteras mycket högre än att filmen ska se snygg och proffsig ut. Det får jag helt enkelt lösa sedan när jag sitter uppe mitt i natten och klipper ihop allt. Med en positiv inställning och en lång bön ska det nog gå att få till något magiskt.


Min uppgift är att ta reda på så mycket historia som möjligt om vad som hänt i landet Israel genom åren, med början från att Gud lovade Kanaans land till Abraham.

Det är faktiskt väldigt intressant alltihopa! Speciellt eftersom att det pågår än idag, det är aktuellt ämne.

Är också väldigt glad över att jag är kristen, går i kyrkan och har en bibel. Utan det skulle jag inte ha några förkunskaper alls om detta.


Om ni har några tips/idéer på hur vi kan göra med dokumentärfilmen eller om ni har tråkigt och vill skriva all fakta ni har om Israels historia så be my guest i kommentarsfältet nedan!

Nu ska jag återgå till pluggandet!

Godnatt!


 

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards