johanna.ridderstrom

Alla inlägg under januari 2013

USA

Av Johanna Ridderström - 22 januari 2013 15:30

En av mina favorittröjor <3


   

Av Johanna Ridderström - 22 januari 2013 11:59

Jobbar med gener (kaniner) på NO:n med min underbara klass :) Shit vad jag älskar 9:3! LÄTT bästa klassen någonsin <3

Av Johanna Ridderström - 21 januari 2013 23:03

Komplimanger värmer...som sjutton! Det kan vända även en pms-dag till en underbart positiv och glad dag :) Hur coolt är inte det egentligen? Att ett ord eller en kort mening kan få någon att le i någon minut, timme eller dag. Hela min dag idag har varit upp och ner...MEN! Jag har fått 2 väääldigt speciellt fina komplimanger idag, båda av killar, som har vägt upp den och gjort att jag fortfarande sitter och småler för mig själv :)


Så, tänk på det! Ge någon en komplimang för att du tycker om personen eller bara för att vara artig/snäll, det betyder så mycket! Och fastna inte bara på "vilken fin tröja du har" utan en komplimang om ens personlighet värmer minst lika mycket!


Man får så mycket positiv energi när man både ger och får komplimanger....jag fick så mycket att jag bestämde mig för att städa mitt skåp haha :)


 


Jag försöker ge 5-10 komplimanger per dag och jag märker att man mår väldigt bra av att gå ner för att lyfta upp andra :)


Sen var det ju Kram-dagen idag....det gillar jag nästan ännu mer än komplimanger...det är så mysigt <3

Jag har väl kramat runt 30 personer idag :) Varav några var lärare haha ;)


Tagga nu inför att bara sprida positiv energi imorgon! Ett leende, ord eller kram räcker!

Kram

Av Johanna Ridderström - 21 januari 2013 19:45

INNE:

 

 

Te

 

Hur skulle jag kunna klara mig utan te?? Beroende? Ja, faktiskt! Dagen blir inte bra om jag inte får mitt te på morgonen...och kvällen blir inte lika mysig utan en tekopp bredvid mig. Så, tänkte visa er mina favoritsmaker :)


 

 

Spets

 

Så fint på allt mellan underkläder och bröllopsklänningar! Så romantiskt och sexigt på samma gång...jag är heeelt kär! :)

 

 

 

 

Linda Hallberg

 

En blogg jag precis börjat följa är Linda Hallbergs blogg. Hon skriver mest om smink och naglar. Det bästa är att man får en sån sjuk inspiration av henne då hon lägger ut bilder (och ibland videos) på "dagens sminkning" varje dag! Sjukt fin är hon också!

(om ni klicker på bilderna kommer ni till hennes blogg)

 

 

 

Onepiece

 

Det perfekta botemedlet mot kalla vintrar! När man är lite seg i kolan och vill se ut som intevetjag, hoppa då i denna underbara sparkdräkt!

Nej men på riktigt, nog ett av mina bästa köp! :)

 

 

Läppar

 

Alltså, innan ni börjar döma mig och sätta in mig under någon sjuk intevetjagvadnikanhittapå-kategori, så kan ni väl iaf lyssna på min förklaring?

 

Jag vet inte riktigt varför jag gillar just läppar...kan ju vara för att mina är så otroligt fina? *blink blink ;)

Nämen, tänk er riktigt fylliga rosaröda läppar...åhh, får gåshud! Haha, inte för att jag skulle vilja kyssa varenda läppar jag ser, så är det verkligen inte! Tycker bara det är snyggt med snygga läppar..och läppstift...jösses <3

 

 

 

LdB deodorant mango & persika

 

Blev förälskad i den fräscha lukten så fort jag sträckte fram nosen över denna beigerosa flaska!

Den luktar väldigt exotiskt och väldigt gott! Rekomenderar! :)

 

 

 

 

Hart of Dixie

 

Det finns inte ord som kan beskriva hur mycket jag älskar denna serie! Blev till och med så kär i den när jag tittade på den på kanal 5 på söndagar så jag letade upp en sida på internet där man kunde se vartenda avsnitt :) Där fanns även säsong 2 så nu ligger jag ett steg före ;)

 

Rachel Bilson gör ett fantastiskt jobb och jag kan relatera till hennes karaktär så mycket att det faktiskt är lite läskigt...men det är en helt underbar serie, give it a try!

En asbra blandning av komedi, romantik och drama!

(googla om ni vill veta vad den handlar om)


 


Word

 

Vad skulle jag göra utan Microsoft Word??

 

Btw, flera av er har frågat vart jag gör mina headers och kollage, and the answer is: word!

Word for president!

 

 

 

 

DISS

 

 

Spelförfrågningar

 

Bara jag som blir galen?!

 

 

Mensvärk...

 

En ganska solkar grej att dissa...men ändå....det är inte kul...man klarar inte av att göra någonting alls förutom att skrika och/eller grina eftersom man har så ont...jag vet inte.....det är bara jobbigt...

 

 

 

Geléhallon

 

Önskar så att jag gillade geléhallon då de ser så söta och goda ut...men icke! Alldeles för söta och sockriga för min smak...

 

 

 

Korv

 

Asså det är inte gott....inälvor och skit blandat i någon äcklig brungulrödbeige skinnstump....fy....

det enda någon kan komma undan med att bjuda mig på i korvväg är grillad/stekt hot dog  + att det finns en skitgod salami från lidl jag gillar, but that's it!

All annan korv kan dom ju spola ned i toan eller stoppa upp ;)

 

 

 

 

Av Johanna Ridderström - 20 januari 2013 21:45

   

Av Johanna Ridderström - 20 januari 2013 14:30

 


 

Av Johanna Ridderström - 19 januari 2013 23:33

Har rensat bland mina kläder och tvättat idag...väldigt skönt att ha fått det gjort! Älskar nu min garderob och det är en helt underbar känsla!


   

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards