johanna.ridderstrom

Alla inlägg under november 2013

Av Johanna Ridderström - 27 november 2013 09:42

Godmorgon!

Idag gick jag upp så fort klockan ringde då jag behövde tid att göra något åt mitt flottiga hår. Så medan Natalie låg kvar och sov i sängen stod jag i duschen och försökte att inte svimma av trötthet (på grund av tre anledningar).


1. Jag ville inte slå i huvudet i badkarskanten.

2. Jag ville inte drunkna.

3. Jag ville inte komma försent till skolan.


Efter det ringde jag min mamma och sa godmorgon, hjälp vad jag saknar henne! Längtar till att få en mysig kram av henne när jag kommer hem <3

Vi åt frukost tillsammans och sedan var det dags att ge sig ut i det kalla vädret för att skjutsa Natalie på cykeln genom halva Västerås för att komma till skolan. Vi kom i tid och nu är äntligen engelskaprovet avklarat. I eftermiddag är det historiaredovisning, men eftersom att min grupp har gjort en film så behöver jag bara i princip trycka på play och ta emot applåderna ;)


 

Ha en bra dag!

Av Johanna Ridderström - 26 november 2013 22:25

Ligger just nu i Natalies knä och njuter av att jag ÄNTLIGEN är klar med allt skolarbete som ska vara färdigt den här veckan! Nu är det bara engelskaprovet imorgon... Men provet är lätt så det är nog ingen fara. Jag fick ju liksom A på alla delarna av det nationella engelskaprovet ;)

Nu ska vi strax gå och lägga oss, vi är trötta för att skolan tar kål på oss.

Det här är faktiskt första gången jag sover över i Västerås (om man nu inte räknar på BB när jag var liten...).

Sov gott fina ni!

Kram


 

Av Johanna Ridderström - 26 november 2013 21:15

Jag har massa personer jag kan vända mig till. Mamma, faster, mostrar, folk i kyrkan och nära vänner. Inför hösten valde jag att rensa bort många ur mitt liv. Jag vill att de som kretsar kring mig ska bry sig lika mycket om relationen som jag. Att de tillför något i mitt liv och har en positiv syn på livet. Att de har åsikter och värderingar som liknar mina. Att det ska vara en ge-och-ta-relation.

De tre närmsta vännerna jag har är Natalie, Joanna och Emanuel. De är de finaste vännerna man kan ha!


Emanuel är en av mina äldsta vänner. Det är skönt att ha en killkompis som man kan prata om allt med. En killkompis som man kan ha kuddkrig med innan man kollar på en film. Som man kan somna i knät på och känna sig trygg. Tack för att du alltid har funnits där för mig!


 

                    
Natalie är någon jag verkligen klickat med (vore ju konstigt om det inte vore så eftersom att jag just nu sitter i hennes säng). Jag har bara känt henne i typ 100 dagar och redan är hon en av de som känner mig allra bäst. Vi är väldigt lika och har därför hur kul som helst tillsammans (om vi inte är trötta eller tjuriga förstås, då sitter vi och deppar tillsammans istället).

Tack för att du kom in i mitt liv när jag behövde någon som du allra mest!   


 
  

Joanna och jag är nog inte så lika i personligheten, men vi har gått igenom så pass mycket att vi kan relatera till varandra extremt bra. Vi har samma sätt att se på saker. Det är så skönt att ha en vän som förstår precis hur man tänker och känner utan att man ens behöver säga ett ord. Hon finns alltid där för mig när jag än behöver.

  

 


Jag älskar er mina fina vänner! Tack för att ni är så underbara <3

                                                                                                             

Av Johanna Ridderström - 26 november 2013 17:39

Det har nog aldrig hänt att jag har druckit oboy två dagar i rad? Det har nog i princip aldrig hänt de senaste 5 åren att jag ens har druckit oboy 2 gånger per år...

Nu är jag iaf hemma hos Natalie där jag ska sova inatt. Vi har en hel kväll med massa plugg framför oss...


   

Av Johanna Ridderström - 26 november 2013 15:15


  

Idag har jag en sån där dag när jag får tvinga mig till att vara glad. Det har varit alldeles för stressigt de senaste veckorna att jag glömt bort att ta hand om mig själv. Jag har inte hunnit eller orkat känna efter hur jag mår.

Men nu, när två inlämningsuppgifter är inne och jag äntligen kan andas ut någorlunda, känner jag att jag absolut har mått bättre. Jag känner mig lite tom och min största önskan just nu är att bara få en dag ledig där jag kan återhämta mig och försöka klura ut vad jag vill göra med mitt liv. Jag vill inte riskera att hamna i gamla spår.

Jag gick dock och väntade på just detta. Att jag skulle få två tuffa månader kring jul. Efter en sån jobbig sommar som jag hade så är det ju inte så konstigt. Bara det att det i år är första födelsedagen på typ 10 år som inte Belinda kommer att fira med mig...


All kärlek till min klass som verkligen ALLTID finns där för mig. Även fast jag artigt tvingar fram leenden så ser de direkt när något inte står rätt till. Har idag fått hur många kramar som helst blandat med "Jag finns här för dig", "Vill du prata om det?", "Du är stark" och "Vem ska jag spöa upp åt dig?". Hur kan man inte älska dessa underbara människor? Och Alex som jobbar på skolan, som jag känner genom min teatergrupp, är så himla snäll! Fick nyss en lång och mysig kram av honom :) Min fransklärare såg även att jag inte mådde så bra såfort jag kom innanför dörren till klassrummet.

Världens bästa Joa skrev också till mig igår och frågade hur jag mådde.

Det är skönt att ha människor runtom en som verkligen bryr sig om mig, som vill att jag ska må så bra som möjligt. 


Ikväll ska jag hem till Natalie för att sova där och behöver jag ens berätta hur mycket jag ser fram emot det. Även fast vi i princip bara ska plugga hela natten så är det skönt att det är just med henne. En av mina absolut bästa vänner <3


I'm a warrior
I am strong
When my life is a mess,
I move on
Sometimes I cry
Sometimes I'm in pain
But instead of giving up,
I fake a smile and walk away


-En del från en av mina låtar


Hoppas att ni mår bättre än mig!

Om ni inte gör det hoppas jag att ni är bortskämda med lika fina vänner som jag har, som finns där för er.

Kram

Av Johanna Ridderström - 26 november 2013 14:45

Av Johanna Ridderström - 25 november 2013 16:15

Åhh, vad jag längtar! <3


Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards