johanna.ridderstrom

Alla inlägg under maj 2013

Av Johanna Ridderström - 9 maj 2013 01:45

      


Har chillat hemma hos Belinda i hundratals timmar nu och snart är det väl dags att sussa...

Vi har idag varit duktiga och lagat lite tacos + kollat hockey och garvat åt alla norrmän ;)

Innan vi drog hit blev några timmar spenderade vid lindbo för att spela fotboll med lite roligt folk :) En rolig människa följde även hem hit ett tag, men han har dragit nu ;)

Nej, haha, nu somnar jag strax...

Godnatt people!



Av Johanna Ridderström - 8 maj 2013 17:30

 

Nu struntar jag i alla traditionella regler kring när det officiellt är sommar och vad som kan klassas som tecken.

När man spenderar mängder av timmar på altanen, morgon som kväll, då är det sommar.


Av Johanna Ridderström - 8 maj 2013 15:19

Och nu, den 8 maj tackar jag för mig och tar långhelg!

Nu direkt efter skolan ska jag hem till mig och byta om (blir nog rätt kallt att cykla hem i linne och shorts inatt) innan jag följer med Belinda hem för att ha en myskväll med tacos och hockey <3

Imorron blir det att följa med moster och hjälpa till på tillsammansdagen i Westerqvarn. På kvällen kommer Jessica, Tulle, Farmor och Gösta hem till oss för att äta smörgåstårta och träffa Hannes, haha :)

På fredag går jag ut och äter med släkten :)

På lördag är det dansgruppsträning och sen övernattning hemma hos min homie Belinda!

Och på söndag är det dags för dansuppvisning....GAHHH!! Kommer gå så sjukt bra, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös...

Kommer bli bästa helgen på länge!

Hörs senare ikväll!

Kram



Av Johanna Ridderström - 6 maj 2013 22:27

PUHHH!...

Matchen resulterade i två sönderbitna naglar...(som tur är, ringfingret på båda händerna så det ser symetriskt ut) ;)

Men viktigast av allt: VI VANN!

Helt sjukt himla grymma är varenda kotta i blå hjälm!

Jag har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv...sitter nu och nästan gråter av lycka...haha :)

Ett stort härligt TACK till mitt underbara hemland!



Av Johanna Ridderström - 4 maj 2013 17:15

Har haft Hannes här i några timmar och vi drar strax hem till honom för att käka middag med hans föräldrar :) Sen går vi tillbaka hem till mig och kollar på hockey.

Ha en grym lördag! <3


 

Av Johanna Ridderström - 4 maj 2013 12:51

Godmorgon!

Ja, jag vet vad ni tror att jag kommer skriva. Jag vet att ni bara sitter där och väntar på ett bittert inlägg om att vi förlorade igår. Jag veeet. Men ni kommer inte att få ett sånt!

Igår var jag irriterad, förbannad och fick ett litet utbrott...Jag hoppade upp och ner och skrek litegrann, kastade något och svor faktiskt tyst i mitt huvud...


Men jag kom fram till det här (efter en nästan sömnlös natt av funderande):

1. Vi ska spela mot Tjeckien ikväll.

2. Vi kommer att vara sugna på revansch.

3. De andra lagen kommer förmodligen vinna över skit-Schweiz.

4. De andra lagen kommer förmodligen inte vinna över Tjeckien.

5. Sverige är extremt duktiga i hockey, ett av de bästa lagen i världen.

6. Vi kommer vinna över Tjeckien ikväll.

7. Förlusten kanske var bra.


Så, nu ska jag bara stryka min Sverigetröja för att sedan ladda upp inför en föräldrafri hockeykväll där jag kan skrika och kasta saker hur mycket jag vill!
Trevlig lördag på er!


 


Av Johanna Ridderström - 3 maj 2013 21:36

Här sitter man, nermyst under en filt med päronen bredvid i soffan, framför hockeyn...
Och det skulle vara mysigt om inte nu fel lag skulle råka leda med 2-0...
Vad i hela friden håller ni tre små kronor på med?!! Jag är så sjukt förbannad på varenda idiotspelare i röd tröja ute på isen!!
Mina älskade gulblåa pojkar: Det är ert jobb att åka skridskor och hela mitt lands stolthet hänger på er killar, så DON'T MESS UP!!!

Av Johanna Ridderström - 3 maj 2013 19:45

Jag har städat och tvättat, tvättat och städat...vänt upp och ner på mitt rum och slängt in det mesta i tvättmaskinen...

Och jag har hälften kvar... Jag borde dammsuga, tvätta mer, duscha och plugga....

Men nu ska jag sätta mig och kolla på hockeyn och trycka i mig en påse mikro-popcorn, utan att tänka på jobbiga sysslor!

Kom igen nu blågult!!

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards