johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av Johanna Ridderström - 2 oktober 2013 13:49

Vi har 3 timmars hål mitt på dagen idag för att vår historielärare är sjuk. Så jag sitter här och chillar i vinterträdgården (ett fabulöst namn för ett mindre fabulöst litet café här på skolan) med Natalie och väntar på att teatern ska börja. Natalie ville inte vara med på bild så jag fick använda en stand-in...


 

Av Johanna Ridderström - 2 oktober 2013 10:45

Jag och matte har någon slags hat-kärlek-relation. När jag förstår talen, då är det rätt kul, men när talen är krångliga och känns onödiga att kunna, då vill jag helst sätta mig ner i ett hörn och gråta. Och det råkar ju vara så att matte oftast suger. Matteböckerna är sprängfyllda med pi, potenser, kvoteringar, decimaler, procenttal och produkter...

I tvåan får man välja att läsa matte2b, engelska7 eller entrepenörskap. Alltså egentligen skulle jag kunna kriga matte i ett år och sedan (möjligtvis) slippa att plugga matte för resten av mitt liv, men för att få behörighet till att läsa vidare till de flesta utbildngar på högskolan så måste jag plåga mig själv med matte i ett extra år.

Jag orkar inte, men jag borde...men vi får väl se...


   

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards