johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av Johanna Ridderström - 21 oktober 2013 22:26

Sorry guys, men något roligt och intressant blogginlägg blir det inte från mig ikväll...

All min energi är borta och till och med tårarna har tagit slut. Idag har det minst sagt varit en jobbig dag. Nu känner jag att höstlovet skulle passa fint. Eller varför inte bara hoppa till jullov på en gång??


Ska lägga mig under täcket och försöka hamna i någon slags dvala nu. Wish me luck!


 

Av Johanna Ridderström - 21 oktober 2013 12:14

Bitchig och bossig. Det tycker nog säkert hälften av min klass att jag är idag... Vi har ju ett projekt vi ska jobba med den närmsta veckan och då jobbar vi i grupper. Grupparbeten funkar aldrig som de ska. Jag har aldrig varit med i ett grupparbete på mer än 3 pers där det har varit bra. Där alla har jobbat och bidragit med sitt strå till stacken. Det är alltid några som inte bryr sig och glider på en räkmacka, det finns alltid några som gör det de blir tillsagda lite halvdant och sen finns det de som får göra 92% av arbetet (jag).

Nu säger inte jag att jag får sköta aaaallt själv, men jag är en av de få som faktiskt fokuserar och gör det vi ska. Och jag tycker inte ens att det är kul. Jag vet inte ens varför jag envisas med att få den här dumma redovisningen bra? Jag vill bara bli klar med skiten...

Allt är mammas fel.

Hon är anledningen till varför jag blir som Obama så fort det är dags för grupparbeten.

Jag bryr mig alldeles för mycket ibland, men det är väl också därför jag har blivit välsignad med så fina saker i livet? Jag har trots allt fått t.ex bra betyg och starka relationer just för att jag har kämpat.

Och ledar-gåvan är inget jag ser ner på, den är jättebra att ha, fast ibland kan det bli jobbigt att vara stark när man mest bara vill sitta i ett hörn och grina. Men om man inte gör saker själv blir det inte som man vill ha det, så när det är tungt gäller det att ta ett djupt andetag, bita ihop och fortsätta.


Och jag vet inte om det är för att mitt tålamod idag är på gränsen till att vara helt tömt, men vore det inte skönt att ha ö-råd i klassen lite då och då??


En av de som gör att jag klarar av livet <3

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards