johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Johanna Ridderström - 11 oktober 2013 12:40


Det är uppsvullet och består av färgerna blått och lila, besvarar det din fråga??


Jag är inte dödssjuk och jag är inte smärtfri…




Jag tänkte berätta för er hur komplikationerna med ett skadat finger blir i vardagen:


Hur är det att…


…duscha: svårt


…klä på sig: svårt


…gå på toa: svårt


…äta frukost: svårt


…bära saker: svårt


…öppna saker: svårt


 




Men fingret blir bättre och bättre. Svullnaden har gått ned med några millimeter och det är inte lika mörkblått som igår. Dessutom kan jag nu röra på det mer utan att grimasera så farligt mycket. Jag är dock långt ifrån att kunna strecka ut det…


Tänk att en sån liten kroppsdel kan sinka en så mycket! Jag måste be om hjälp, annars tar sakerna dubbelt så lång tid att göra.


Det positiva är ju att jag får möjlighet att träna min vänsterhand. Den och jag börjar faktiskt bli riktigt bra vänner nu efter alla dessa skador ;)


Av Johanna Ridderström - 11 oktober 2013 09:30

Idag börjar jag skolan halv 1 och innan dess ska jag vara barnvakt åt mina kusiner. Även fast det är lite segt att sluta halv 3 på en fredag så klagar jag inte, sovmorgonen kompenserar upp allt!

Nu ska jag dra iväg, om jag är ambitiös kanske jag slänger in ett blogginglägg till innan jag åker, vi får se ;)


 

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards