johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Johanna Ridderström - 24 juni 2013 23:45

Alla har olika sätt att rensa tankarna, hantera problem och genomföra processer på. När jag har så mycket känslor inom mig att jag håller på att spricka finns det 2 specifika saker jag kan göra för att dels få mig lugn, och dels komma fram till ett bra beslut.

1. Städa med volymen på max på min "f this"-spotifylista.

2. Gå ut på en lång promenad med en snarlik lista i öronen.


 


Idag valde jag att gå en promenad. Och en lång sådan blev det. I ett par timmar var jag ute. Jag skulle nog inte säga att jag blev klokare av denna kvällstur, men det var ändå skönt att ventilera med mig själv. Jag är just nu i en sådan situation där jag börjar ifrågasätta mina relationer till vissa människor. Varför jag ens bryr mig om folk som inte ger någonting tillbaka. Varför jag ska behöva fejka leenden och må dåligt när jag förtjänar att må bra? Varför jag ska stå ut med personer för andras skull. Varför sollar jag bara inte bort de som tar energi ifrån mig och drar ner mig?

Det jag kom fram till under powerwalken:

1. Kasta inte pärlor åt svin.

2. Action speak louder than words.

3. Låt inte någon trampa på dig.


Så även om jag inte löste allt ikväll, så tycker jag ändå att jag har gjort ett litet framsteg när de gäller mitt sätt att tänka kring mina relationer till människor.

Och jag har gjort ett stort framsteg genom mitt sätt att hantera problemen.


Av Johanna Ridderström - 24 juni 2013 20:15

Efter en lång och seg morgon så begav jag mig ner på samhället för lite ärenden. Där stötte jag på min pojkvän och hans friendelitos. Snackade med dem i en halvtimme och sen drog jag hem till Hannes (utan honom) för att hämta min kvarglömda väska. Slutade med att jag stod och pratade med mina svärföräldrar (får man säga så fast jag och Hannes inte är gifta?) i över en timme.

Det är få människor på denna planet som jag gillar från topp till tå, och Milla och Crille är två av dem. Båda har fötterna på jorden, är snälla, har åsikter som liknar mina och vågar säga högt och tydligt exakt vad de tycker. Jag kan prata om i princip vad som helst med dem, och det är så skönt!

Jag är väldigt glad över att jag "fick dem på köpet" ;)


 

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards