johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 27 juni 2013

Av Johanna Ridderström - 27 juni 2013 18:15

(För att använda snälla ord)

Det var så äckligt, vidrigt och blääää som det bara går!

Förätten bestod av kaviar, rivna rödbetor och rå lax...bara det gör ju att det vänder sig i magen på mig. När då sushin kommer in på ett fat har jag lust att spy. Artig som jag är, smakar jag ändå. Topp 3 på listan över de sämsta besluten jag fattat i mitt korta lilla liv.


 

Förrätten...


Varmrätten serveras och jag håller tummarna för att det är något ätbart.

Kött (dock dränkt i soya...) med ris (och annat skit som groddar) finns nu på min tallrik. Jag tackar Gud lite tyst för mig själv.

Vid det här laget är jag hungrig. Jag försöker att så gott som möjligt sleva i mig så mycket ris det bara går att få in i munnen med hjälp av två pinnar. Och som sagt, jag är artig och respekterar andras kulturer, även om det innebär att jag måste stoppa in grenar i käften för att bli mätt.

Min lunch idag bestod alltså mestadels av ris och mineralvatten...och det var ju i och för sig gott...


Efter den här jobbiga tiden vid matbordet tar jag min väska, låser in mig på toa och käkar upp det sista av min chokladkaka. Än en gång har Marabou räddat mitt liv!


Av Johanna Ridderström - 27 juni 2013 04:45

Jag hatar tidiga mornar...

Eller, vem försöker jag lura? Jag hatar mornar överhuvudtaget! Hela konceptet är obegripligt och onödigt i mina ögon.

När en människa som jag, ställer alarmet på klockan 5, skulle nog personen i fråga klassas som självmordsbenägen. Jag är så långt ifrån en morgonmänniska man kan komma.

Det som dock gör det hela lite lättare just idag är ju att jag ska iväg. Jag går idag upp för att åka iväg på något som kommer bli så förbannat kul! Dels en utbildning inom ett intressant ämne, dels för att bli omhändertagen på ett av Stockholms bästa span.

Hallelujah och praise the Lord, vilken bra dag det här kommer att bli!

Måste bara ta mig upp ur sängen först......det SKA gå...


 

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards