johanna.ridderstrom

Alla inlägg under juni 2014

Av Johanna Ridderström - 6 juni 2014 13:15

Grattis till mitt underbara hemland som jag älskar så mycket!


Av Johanna Ridderström - 5 juni 2014 21:34

Idag tog min fina vän studenten så jag och Rosa åkte dit. Det var supermysigt att sitta i trädgården, äta och prata med gästerna.

Grattis igen duktiga du!


Tänk att nu är det bara två år kvar för mig....GAAHHH!


Av Johanna Ridderström - 5 juni 2014 16:56

Äntligen en dag där det händer saker!

Har färgat håret brunsvart på mig själv och det blev riktigt bra! Var oerhört krångligt att göra hela processen på kryckor, men det gick tillslut.

På eftermiddagen har farmor, gösta, mormor och morfar varit här på fika. Nu har jag precis gjort mig iordning och väntar på att Rosa ska hämta upp mig så vi kan åka och fira min kompis Trissan som har tagit studenten idag! Dagen till ära (då jag inte kan ha vanliga byxor på mig) så har jag min blåa långklänning på mig.


Av Johanna Ridderström - 4 juni 2014 21:15

Satte mig ner för att se första delen ur Lindsay Lohans dokumentär. Jag har i flera år hållt tummarna för att hon ska komma på rätt spår igen och jag hoppas verkligen att det här är början av en comeback. Jag tycker om när kändisar gör dokumentärer där man verkligen får följa deras vardag och se hur de är "på riktigt". Jag gillar hur den här är upplagd och den är både fin och intressant.

Jag kommer definitivt se de andra delarna!


Av Johanna Ridderström - 4 juni 2014 13:18

Jag har nu mejlat in alla uppgifter och kan äntligen ta sommarlov på riktigt! Jag tyvärr dock av någon anledning mycket ondare i foten idag än vanligt... Har nyss tagit mina flum-tabletter iaf så det ska väl snart bli lite bättre.

Funderar på att ta en film eller möjligtvis kolla på några Vänner-avsnitt i biorummet under en filt. Får se vad det blir...


  En ganska suddig bild på när David skulle välja film i söndags. Det tog (utan överdrift) en timme haha...

Av Johanna Ridderström - 2 juni 2014 23:15

Föreställningen gick jättebra! Bättre än förväntat iaf.

Jag har ju inte känt ett behov av att ta tabletter de senaste dagarna då jag bara varit hemma, men för att klara mig igenom dagen har jag idag tagit 3 Tradolan och 3 Alvedon. En dos tog jag ganska precis innan vi skulle upp på scenen. Fy vad yr jag blev! Helt snurrig och flummig.

Som tur är klarade jag mig igenom alla mina repliker och fick höra efteråt att det inte alls märktes att jag inte mådde bra. Skönt det! Fick även en extrapplåd just för att jag hoppar på kryckor.

Mamma och lillasyster var där, mest för att kunna skjutsa hem mig efteråt.

När jag kom hem hade min snälla pappa rensat igenom alla 7 datorer och fixat så att internet nu fungerar ordentligt igen! Hallelujah!

Nu ska jag gå och lägga mig, är helt slut och anar att imorgon kommer bli en heldag i sängen/soffan...


  

Av Johanna Ridderström - 2 juni 2014 11:09

(En fråga som ekar konstant i mitt huvud just nu)
Jag är iaf i skolan, bara på grund av att vi har föreställning ikväll.
Fick skjuts av min snälla morfar imorse och jaa, nu ligger jag här... Vi har precis repat igenom allt och har nu paus. Sen blir det mer rep, lunch, rep, paus och föreställning. Allt detta med starka morfintabletter i kroppen, TAGGA!

Av Johanna Ridderström - 2 juni 2014 09:00

Nu drar jag till skolan för första gången sedan operationen! Förhoppningsvis ska allt gå bra, jag har ju med mig både kryckor och smärtstillande och mår dessutom markant mycket bättre i foten.

Det känns lite konstigt att ha föreställning ikväll (Elddonet). Dels för att det inte är Humorberget (haha) men också för att det är den första riktiga föreställningen med klassen. Är lite orolig då jag inte varit med och repat på flera gånger, så jag håller tummarna för att de inte ändrat en massa!


Det bästa med att bara vara berättare är att jag står väldigt stilla hela tiden (vilket annars är tråkigt men nu är väldigt bra). Det sämsta med att vara berättare är att jag har flest och längst repliker (vilket annars är bra men då jag har varit borta så mycket nu är lite svettigt).

Har som tur är hela dagen på oss att repa, så det är skönt!

Nu kör vi!


Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards