johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Johanna Ridderström - 15 mars 2014 16:30

Alltså det här med att bygga saker är ju inte direkt min grej...(what a chocker!)

När Elias visade oss ritningen på hur scenografin skulle se ut så förstod jag nada. Jag ville dock inte verka dum så jag satt och nickade och höll med i allt medan jag stirrade på hans färgglada teckning.

Iaf så var det idag dags att börja med bygget. Jag hade ätit en stadig lunch på en halv macka och lite chips.

Vi kom till teatern vid 1 och fick instruktioner. Det mesta var (för mig) fortfarande oklart men jag lyckades med hjälp av logik och uteslutningsmetoden lista ut lite i taget vad jag skulle göra.


Jag och Yara började med att spika fast brädor på en ställning. Det gick super! Min morfar har sedan jag var otroligt liten lärt mig hur man slår ner en spik på så få slag som möjligt så det är något jag kan. Men that's about it. Det enda jag gjorde var att spika. Fick tillslut blåsor på handen.

Bestämde mig då för att fråga om jag kunde få börja måla istället.

5 minuter senare stod jag med pensel och svart färg och visslade glatt.


Klappar mig på axeln över denna insats och lägger mig ikväll i sängen och ifrågasätter hur sjutton jag lyckades få ett C i träslöjd...

 

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards