johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Johanna Ridderström - 23 mars 2014 23:00


Utan både smink och filter.

Synd att det har blivit så otroligt ovanligt att lägga upp oredigerade bilder när man är osminkad. Som om man alltid går runt och är superfixad till vardags? Det är både mer ekonomiskt och bättre för huden att gå osminkad. Sen säger inte jag att jag kommer sluta använda smink (för det kommer jag inte), men jag kommer absolut inte skämmas för att gå till Ica osminkad. Det finns ingen anledning som helst att skämmas över hur man ser ut naturligt. Försök att strunta i alla skönhetsideal och var stolta över själva.

(Och se till att vila er hud då och då)

Av Johanna Ridderström - 23 mars 2014 17:30

För första gången på flera år har jag satt mig ner för att seriöst plugga matte. Hur gick det? Well...

Jag klarar de flesta svåra tal (de röda) i matteboken men inte de lätta (de svarta).
Men grejen är att om jag bara klarar A-frågorna på provet och inte E-frågorna så får jag underkänt. Jag måste alltså helt enkelt skruva ner min smarthet and get the basics.

Så jag ska fortsätta kriga mig igenom denna lilla skitbok. Kan ju säga att utan facit hade jag fattat 0...

 

Är dock väldigt stolt över mig själv för att jag har tagit tiden och pluggat inom det ämnet jag absolut avskyr. Och jag har faktiskt lärt mig en hel del.

Frågade dock mamma, pappa, morbror Jonas, mormor och morfar om hjälp men INGEN fattade något. Det är då det känns som att man skulle vilja ta ett snack med skolverket och ifrågasätta deras krav på kunskapsnivån.

Men det får bli någon annan dag.

Idag är jag för trött.

 

 

 

Paj

Av Johanna Ridderström - 23 mars 2014 14:30


Släkten är här och mamma har bakat paj. Perfekt söndag!
    

Av Johanna Ridderström - 23 mars 2014 00:15

Kvart i 8 ringer Manne och säger att han och Benny hämtar upp mig om en minut för att åka till cafeét i Missionskyrkan. Så jag sprang in på mitt rum och drog av mig mjukisbyxorna + tjocktröjan och satte på mig jeans + en stickad tröja. Hoppade sen i bilen och åkte till kyrkan.

Vi hade så kul! Det var massa ungdomar där och hela kvällen var så nostalgisk och härlig.

Blev dock svintrött vid 10 på kvällen så jag låg och halvsov i Mannes knä.

Kom precis hem och ska bara byta om en sista gång innan jag somnar för natten.

Godnatt!

Bara jag som får ett epelepsi-anfall när jag kollar på bilden? Jag fattade ingenting så jag gjorde som vanligt och teamade ihop med Manne. Det lönade sig då "vi" vann ;)

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards