johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Johanna Ridderström - 5 juni 2012 23:59

Du gamla du fria, du fjällhöga nord

Du tysta du glädjerika sköna!

Jag hälsar dig, vänaste land uppå jord

Din sol, din himmel, dina ängder gröna,

Din sol, din himmel, dina ängder gröna!



Du tronar på minnen från fornstora dar,

Då ärat ditt namn flög över jorden.

Jag vet att du är och förblir vad du var

Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden,

Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden!



Jag städes vill tjäna mitt älskade land,

Dig trohet till döden vill jag svära.

Din rätt skall jag värna med håg och med hand,

Din fana högt, din bragderika bära,

Din fana högt, din bragderika bära!



Med bud skall jag kämpa för hem och för härd,

För Sverige den kära fosterjorden.

Jag byter den ej mot allt i en värld,

Nej, jag vill leva, jag vill dö i Norden,

Nej, jag vill leva, jag vill dö i Norden!

Av Johanna Ridderström - 5 juni 2012 18:14

låter inte det bra?

svängde förbi ica i regnet och köpte hårfärg (vanlig), det visade sig att belinda hade sprayfärg i den färgen jag ville ha så jag fick låna den :)

köpte också lite mörkchoklad med lakritssmak....har nog aldrig köpt mörkchoklad (om inte till mamma nångång?) så jag kände mig riktigt vuxen :) vet inte varför men jag har fått för mig att nästan bara vuxna käkar mörchoklad.....

så det blir iaf att färga håret ikväll och sen sätta sig framför nån mysig film med choklad! <3


 


efterssom att jag är ungdom och med i kristemokraternas kvinnoförbund (kdk) så blev jag erbjuden (att bli nominerad)(mest för att jag är dotter till min mamma)(och för att jag praoade hos dom i våras/vintras) att få åka in till stockholm med några andra tjejer för en dag :) det är meningen att vi ska ha lite föreläsningar om politik och vara på spa samtidigt! love it! <3 åhhh! blir någongång i slutet av juni :) längtar! massage!!


nu blir det att käka kyckling med la familja!

mitt liv är underbart just nu!


latterrr <33

Av Johanna Ridderström - 5 juni 2012 16:30


love him! fast det kan bli för mycket ibland...men spela roll! william, marry me please! <3

Av Johanna Ridderström - 5 juni 2012 12:30

belinda har klipptid i eftermiddag så jag ska följa med henne på det och sen blir det att åka hem till henne och jobba på "projektet" ;)

oo, visst är jag cool som skriver så typ 68323401 gånger?


ska kanske svänga förbi en affär och köpa färg man sprayar topparna med :) ni vet som när man var liten, hade precis hade klippt sig hos frisören och man fick typ en rosa stjärna i huvet :) en sån.

tänkte att man kanske ska spraya topparna **** till **************** ;) bara för att jag är rebell liksom....


 

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards