johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Johanna Ridderström - 17 juni 2012 20:24

har förut fått frågor som "hur sminkar du dig?" och "kan inte du göra en sminkvideo?" så jag tänkte nu dela med mig av några sminktips :) de flesta känner ni säkert till menmen ;)


1. LJUS ÖGONSKUGGA UNDER ÖGAT


det får ditt öga att se piggare ut eftersom ringarna under ögat inte syns :) Jag använder en beige eller ljusrosa ögonskugga och stryker under ögat med ett finger. Använd INTE en vit ögonskugga, det blir alldeles för ljust, hitta en som är 1-2 nyanser ljusare än din hudfärg :)


 


2. SPARA GAMMAL MASCARA


Jag hoppas att alla vet att man ska slänga sminket när det har blivit gammalt! Förutom en grej....

-Mascaran!

Mascaran blir helt enkelt bättre och bättre ju mer tiden går så släng den inte "bara för att du har haft den i ett halvår" utan släng den när den blir möglig haha :) fast kanske liiiiite tidigare än det.... ;)


extratips: dom inre fransarna kan du "vika" inåt med borsten för att få ett mer inramat öga.


jag använder:


 


och den är helt underbar!! jag längtar inte till den dagen då jag måste köpa en ny....hoppas den här finns kvar då...


3. PUDERBORSTE


Använd en stor puderborste för då är det lättare att få allt att se jämnt ut :) När du stryker på pudret så bör du du borsta i små cirklar över hela ansiktet istället för att bara smeta på pudret fram och tillbaka. Om du borstar i cirklar fastnar pudret bättre -det gäller även ögonskugga!


 


4. ÖGONBRYNEN


Om du vill fylla i dina ögonbryn ser det mycket naturligare ut om du använder ögonskugga än penna. När du använder penna blir det mörkare och för "perfekta" raka streck.....

När jag fyller i mina ögonbryn (dom dagar jag inte har lugg alltså) så använder jag tre olika nyanser av brunt. Jag börjar med den ljusaste över hela, den mellanbruna längst in och den mörkbruna i början och slutet.


     


mina ögonskuggor är från h&m och ser ut såhär:


   


dock ser dom mycket ljusare ut på bilden....


4. SKIPPA RANDEN


för att inte få en asful rand precis under facet så kan du (efter applicering av foundation och puder) borsta på lite puder en bit ner på halsen för att inte få två helt olika hudtoner.

Kom även ihåg att dra händerna på sidan av ditt ansikte för att inte få en rand runt om.

Av Johanna Ridderström - 17 juni 2012 20:03

idag har belinda och jag haft picknick i regnet på skantzen och sedan spelat fotboll med syrran och springis :) haha, det var väl första gången NÅGONSIN som jag har kunnat sammanfatta min dag i EN mening? :)

ikväll ska jag bara mysa och ha lit ensamtid med mig själv! det behövs innan sommarlovet drar igång på riktigt! :)

håller på att ordna lite roliga inlägg och en del annat på bloggen så keep yourselfs updated!

latterr <33


 

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards