johanna.ridderstrom

Alla inlägg under februari 2014

Av Johanna Ridderström - 9 februari 2014 20:29

Saknar tiden då jag skrev låtar stup i kvarten! Jag har tappat det lite nu då jag varken haft tid, ork eller inspiration... Men idag har jag dock lyckats skriva ihop en riktigt bra låt!

Här är ett litet smakprov:



 

Av Johanna Ridderström - 8 februari 2014 14:54

Say something, I'm giving up on you
I'll be the one, if you want me to
Anywhere, I would've followed you
Say something, I'm giving up on you


And I am feeling so small
It was over my head
I know nothing at all


And I will stumble and fall
I'm still learning to love
Just starting to crawl


Say something, I'm giving up on you
I'm sorry that I couldn't get to you
Anywhere, I would've followed you
Say something, I'm giving up on you


And I will swallow my pride
You're the one that I love
But I don't wanna say goodbye


 


Av Johanna Ridderström - 7 februari 2014 13:54

Jag förstår inte! Och jag fattar inte vad jag gjort för hemskt för att förtjäna en sån urkass lärare?! Hon kan inte ens förklara hur man räknar till 10 utan att göra det komplicerat.

Kalla mig hjärndöd, men nej, jag förstår inte g(x)=-0.5x+2 ...

Jag vet inte varför jag ska kunna det och jag förstår verkligen inte hur man räknar ut det...

När en lärare inte kan förklara varför man ska lära sig tillexempel "linjära funktioner" då tappar jag lusten helt. Jag har ingen använding av den kunskapen och jag kan sätta mitt liv på att jag aldrig någonsin kommer att ha det.

Tacka vet jag huvudräkning med plus, minus, gånger och delat!


Och det hela blir ju inte bättre när man blir idiotförklarad av sin lärare så fort man ställer en fråga. Mina klasskompisar har fått för många pikar från henne för att det ens ska vara okej. Hon är så oerhört otrevlig! Hon är jättebra på matte, absolut, men hon kan inte lära ut. Jag vill ha en snäll och trevlig mattelärare som inte dömer en och som faktiskt kan få en att förstå vad man jobbar med.


 

Av Johanna Ridderström - 7 februari 2014 13:11

Ikväll ska jag sova hemma hos farmor och Gösta. Det ska bli skönt att "fly ifrån verkligheten" ett tag.

Bli lite omhändertagen, fika, spela kort och stänga av mobilen.

Först ska jag dock försöka klara mig igenom en lektion med världens sämsta lärare och världens tråkigaste ämne. (Den som gissar rätt på vilket ämne jag menar får en klisterstjärna i guld).

Ha en bra fredag

Puss


 

Av Johanna Ridderström - 6 februari 2014 18:23

Den här dagen kommer så snabbt som möjligt att förträngas. Kom 20 minuter försent imorse då min buss hamnade i en lång bilkö, har haft mensvärk, mått illa, varit trött, haft tråkiga lektioner och livet har bara varit allmänt kaos idag.

Då är det skönt när en Oscar råkar stöta på en gråtandes Johanna i en korridor. Han ledde in mig i ett omklädningsrum och jag fick berätta allt jobbigt som hänt. Han höll om mig, tröstade mig, sa kloka saker och lyckades få mig på bättre humör.

Det är därför man ska ha vänner!


 

-

Av Johanna Ridderström - 6 februari 2014 11:00

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards