johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 9 maj 2014

Av Johanna Ridderström - 9 maj 2014 23:21

För att spara på den lilla röst jag har har jag varit så tyst som möjligt idag.

Fick tillbaka provet jag gjorde i matte i förrgår. Har nu fått provresultaten D, E, F, E, D och E.

F:et beror på att min mattelärare har världens konstigaste rättningssystem. Jag hade alltså både A och C poäng på det provet, men inte tillräckligt många E poäng för att få ett E. Jag hade missförstått och trott att en A-fråga var värt 3 poäng, en C-fråga 2 poäng och en E-fråga 1 poäng. Därför, pga sjukdom den dagen, satsade jag på att göra de svåra frågorna istället så att provet skulle gå snabbare.

Jag gick med på att göra ett extraprov i onsdags då hon sa att hon inte skulle sätta F-varning om jag blev godkänd isf. Nu vill hon att jag ska gör ytterligare ett prov nästa fredag för att jag missar matte nationella pga operation (vilket hon har vetat ett tag). Så jag ifrågasatte henne, hon hade ju liksom sagt att jag bara behövde klara det senaste provet för att slippa F-varning. Då blev hon jättetjurig och sa att hon nog inte kunde sätta en varning på mig, men att jag gärna fick komma på sommarlovet och göra ett prov som sammanfattar alla kapitel vi jobbat med.

1. Va?

2. VA??!!!

Hon vill verkligen inte att jag ska bli godkänd. Faktum är att hon helt ärligt blev glad när jag inte klarade ett prov. Jag har aldrig stött på en sån dålig lärare som är både elak och usel på att lära ut. Hon skyller på oss elever över att hälften av alla ettor har underkänt i matte.

Så jag gick och pratade med rektorn och undrade över hur det går till med betygsättningen och om hon har rätt till att sätta F-varning. Det finns många som säger att vår rektor suger och jag kan verkligen inte hålla med. Hon respekterade det jag hade att säga och gav ärliga svar. Några timmar efter jag slutat får jag ett sms av min mattelärare:

"Hej! Gör operationen och sen när jag sätter betyg så meddelar jag dig om det är något som saknas och så kan du göra det när det passar ev efter sommaren. Mhv Jenny"

Tur det. Tack till rektorn som pratade med henne. Tack även till denna underbara människa som gjort att jag slipper världens värsta lärare i 2:an!


 

Efter skolan idag följde jag först med Alex till gymmet och sen hem till honom där jag drack några koppar honungsvatten. Föreställningen gick idag superbra trots min hals.

Nu ska jag sova och vila kroppen så mycket som möjligt innan vi kör föreställning imorgon igen!

Godnatt

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards