johanna.ridderstrom

Alla inlägg under februari 2012

Av Johanna Ridderström - 7 februari 2012 22:00

berättade i senaste vloginlägget varför jag lägger ut den här igen :)


.

Av Johanna Ridderström - 7 februari 2012 09:00

 

Av Johanna Ridderström - 6 februari 2012 16:30

 

Av Johanna Ridderström - 6 februari 2012 11:15

är nu i skolan och ska strax dra t soptippsbacken där vi ska vara i två timmar.....yeyy?.... -.-

jaja, lets make the best out of the situation i guess......

det är ju så varmt ute också (.............................)


det blir väl lite skridskoåkning och nån vända med en pulka och sen värmestugan resten av tiden, haha :) i eftermiddag får vi se vad som händer... det är väl 99%  chans att jag tillbringar den med belinda :)


lattterrr <333


 

Av Johanna Ridderström - 5 februari 2012 21:00

 


okej, en grej jag är så SJUKT trött på är hur alla ska jämföras och att alla ska banta hit och dit (även fast man bara ser ut och väga 2 kilo) 

jag är också trött på att folk tittar på sig själva i spegeln och suckar, vart är stoltheten där?


jag uppmanar INGEN att se ut som varken 0, 6 eller 7, eftersom det inte är bra för kroppen. Dock är det inte mitt beslut att fatta hur du "ska" se ut. Jag säger heller inte att man inte ska göra någonting åt sin kropp. det är jättebra för kroppen att träna och äta nyttigt.


sen är det ju också så att människor är byggda på olika sätt. min kropp är byggd så att den inte ska vara pinnsmal, utan kurvig, medan belindas kropp är byggd för att vara smalare.


man ska heller inte skämmas över hur man ser ut. inte heller vara avundsjuk på någon annan. visst är det svårt, det tycker jag med ibland, men det tar så oerhört mycket energi att tänka negativa tankar och att vara missnöjd. det är energi som skulle kunna användas på gymmet istället, haha ;)

Att vara säker i sig själv är bland det svåraste som finns men också såååå nödvändigt. du representerar dig själv vart du än går!


och om du nu inte trivs med din vikt så finns det INGEN som säger att du inte kan ändra dig! men se till att du tänker igenom hur. jag stöttar t.ex INTE plastikoperationer, fettsugningar eller något annat sånt bara för utseendes skull.


sen vill jag bara säga lite snabbt att det finns ju folk som har sjukdomar som t.ex fetma och anaroxia som har det tuuusen gånger svårare att nå en "normalvikt".

alla har inte samma förutsättningar och det är någonting vi får leva med.


jag är jätteglad och stolt över mig själv att jag inte tar åt mig av alla negativa tankar om vikt. jag ser ut såhär, om du har problem med det så är det DU som har problem. enkelt.

jag är glad över att jag inte har behövt höra att jag "behöver" gå ner i vikt eller att jag ser "tjock" ut. det har hänt en gång men jag vet att han som sa det inte riktigt har alla blommor i vasen men jag blev naturligtvis inte arg. som sagt, jag är inte världssmal men att höra att man har en stor rumpa när man går i 6:an är nog inte det bästa man kan höra. man är ju redan jätteosäker som det är då och man vet inte riktigt vart man ska ta vägen.


vi måste lära oss att stänga ute sånt. (speciellt sånt som killar säger, haha). ingen mår bra av att höra en sån kommentar och jag förstår inte att man kan bli så himla dum i huvet att man säger en. speciellt inte till en flicka på 11 år som precis har kommit in i puberteten och inte vet vem hon är än.


dina kompisar kommer att älska dig hur du än ser ut! du är värd precis lika mycket som alla andra!

Av Johanna Ridderström - 5 februari 2012 13:47

har nu hunnit vara i kyrkan och käkat! :) riktigt bra gjort för att vara en söndag tycker jag :) blev hemmagjord pizza t lunch. btw så ÄLSKAR jag våran nya pastor Rosmarie! hon är underbar!


nu blire att vilken minut som helst, åka t köping och fira min äldsta kusin!vi är nog där hela dan :) det är alltid så kul att se alla mina fyra kusiner tsm, dom är ju sååå söta! <3


bloggar mer när jag kommer hem!


latttterrr <33


Av Johanna Ridderström - 5 februari 2012 00:00

blev att sjunga karaoke själv eftersom jossan satte sig vid tv:n alldeles precis efter att jag hade publicerat det senaste inlägget...menmen...., det betyder ju att jag fick sjunga ännu mer :) haha, man måste ju vara positiv!

alarmet på pappas jobb gick nyss så han fick springa dit (pappas jobb ligger i samma byggnad som vi bor i....fast det går inte att gå igenom utan man måste gå ut för att komma dit...det var en gång där förut men den behövdes täppas igen för det va tydligen olagligt att bo här om det gick att gå igenom...)

det låter som att han pratar med nån...........(ja, man hör in till oss....) (och ja, han hör oss prata här hemma ibland när han är på jobbet) (haha, ni måste tro att vi bor askonstigt.....)


jaja, nu måste jag "lägga" mig....blir upp tidigt imorrn för att dra t köping och fira wille :)


latttteerrr <3333


 

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards