johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Johanna Ridderström - 9 augusti 2012 23:41

det gör så himla ont i munnen på mig.....

jag sitter seriöst och grinar när jag skriver det här.....

det har gjort ont KONSTANT i FYRA dagar......!!


håller på att få visdomständer.....(och innan ni dömer mig och tycker att jag är fjantig för att ni "redan har fått visdomständer och vet hur det känns", så låt mig förklara en del grejer)


jag har ryckt ut drygt 10 tänder hos tandläkaren. ingen av dom tänderna har varit lösa utan dom har ryckt ut dom, bara sådär, för att mina tänder växer fram innan mjölktänderna har hunnit lossna.

så medan andra går på kontroll 1 gång per år så går jag till tandläkaren 3-4 ggr per år (och så har det varit så långt tillbaka jag kan minnas).

jag har dessutom en gul fläck på ena framtanden som jag fick för att mina föräldrar gav mig hallsta-vatten när jag var bebis (man ska tydligen inte ge det till bebisar pga att man kan få just fläckar. dock får inte alla fläckar, men jag fick.)


mina tänder är dessutom snea och jag har fler tänder än man "ska" ha så det leder till det stora problemet.

jag håller på att få tänder som inte får plats i munnen.

det får inte ens plats en halv vidomstand.

då kanske ni förstår varför det gör så ----------------- ont!!!!

jag kan inte le, tugga eller spotta utan att det gör svinont och jag grinar när jag borstar tänderna. det gör till och med ont när jag har munnen stängd.

så ont att jag får huvudvärk av det och att det känns som att jag ska svimma.


sen är det också så att det håller på att växa fram en tand precis under/bredvid min ena framtand så i värsta fall måste dom rycka den med........kommer få gå runt med en stor fet ------- glugg!!!! fast den tanden gör absolut inte ont och den har inte vuxit mer alls på några månader så jag tror det är lungt...att den har slutat växa liksom....men ändå.....

så himla arg!!


jag har inte varit till tandläkarna och pratat om det här än och gissa om jag bävar mig för nästa kontroll.....

jag brukar inte tycka/säga att något är orättvist, men det här är --- det!!!



Av Johanna Ridderström - 9 augusti 2012 20:09

har haft belinda "sovandes" här idag....vi la oss lite innan 4 och behövde gå upp 8 för att vecka syrran och gratta henne.......

punktpunktpunkt....vi glodde på die hard 4 och 17 again....sett båda flera gånger men det hade inte belinda, så jag offrade mig....

känner mig som en döende zombie idag kan jag ju bara säga!


   


vi var inne i stan igår i 6 timmar!! (för att byta samtalsämne)

och då var gina tricot och h&m dom enda klädbutikerna vi va in på (en halvtimme)....annars
var det ikea, ica maxi och rusta.......inte direkt min typ av butiker....


så vi åt kvällsmat vid 9 igår som min underbara familj hade fixat till oss när vi kom stammandes, svettandes, och sovandes innanför dörren..... <3


den här dagen har vi spenderat genom att ha tagit miljontals 250 bilder på oss....


                               


nu ska jag återgå till syrrans släktkalas....det kan man ju inte missa.....! ;)

latterr

Av Johanna Ridderström - 9 augusti 2012 08:15

12 bast!! shiieeet! ;D


 

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards