johanna.ridderstrom

Alla inlägg under juni 2013

Av Johanna Ridderström - 16 juni 2013 12:45

Jag är trött, förbannad, ledsen, arg, tjurig, besviken och allt däremellan... Dock är det flera olika saker som påverkar mitt humör... Men om man ska hårddra det hela så handlar det väl om flera relationer till olika människor som just nu håller på att gå åt skogen. Eller, jaa, kanske inte åt skogen, men situationerna är helt cp om man får uttrycka sig så?

Jag är så irriterad på både mig själv och omgivningen att jag inte riktigt vet vad jag ska ta vägen. Som tur är har mina föräldrar uppfostrat mig till att vara en stark tjej med moral som heter duga! Jag ger för sjutton inte upp och "jag orkar inte" finns inte på kartan när det gäller folk man älskar!

Vill iaf säga TACK till alla som finns där för mig. Tack så förbannat himla asmycket! Har lust att slå er i huvudet med guldtackor för att få er att inse hur mycket guld ni är värda!

Hör av mig så fort jag mår någonting annat än nu.

Kram

-

Av Johanna Ridderström - 15 juni 2013 23:15

 

Av Johanna Ridderström - 15 juni 2013 18:15

Har den här gången inte varit nervös över betygen alls, snarare taggad till att få se dem. Var dock lite halvt orolig över mitt betyg i engelska. Har haft B enda sen vi fick betygena från första början, men har verkligen strävat mot ett A. Jag skrev A på alla delar i de nationella proven, har haft nästan alla rätt på alla prov, haft bra redovisningar, varit delaktig på lektionerna och varit allmänt asbra i engelska. Ändå sa min lärare till mig att hon var osäker på om hon skulle höja mitt betyg eller inte. Så det första jag kollar när jag får mina betyg är ju såklart mitt betyg i engelska.

Ungefär såhär såg min reaktion ut:

     


Mitt A i engelska är nu ett faktum! Och inte bara det, jag har gått från bra betyg till helt grymma betyg! Jag har höjt mig 30 poäng på 1 termin! Det är ju helt sinnessjukt!
Jag har nu 292,5 poäng och 320 är max.
Jag kan sänka mig 200 poäng och ÄNDÅ komma in på den linjen jag vill. (Haha, det är inte så höga intagningspoäng på min linje...)
Jag är så stolt att jag nästan skiter på mig!
Ger mig själv en fet klapp på axeln, grymt jobbat.

Av Johanna Ridderström - 15 juni 2013 15:15

   

Älskar att ha växter i mitt fönster! Tack alla ni som bidragit med dessa fina blommor <3

Av Johanna Ridderström - 15 juni 2013 12:09

Vi har gått ut 9:an, lagat mat, lekt i lekpark, promenerat, träffat fulla människor, suttit på en altan i flera timmar med härligt folk, spelat finns i sjön, kissat i skogar, cyklat runt i hela hallsta, plankat in på trollebo, haft sovsäcks-race och somnat i ett bås...kan tillägga att vi var och är helt nyktra.

En av de bästa kvällarna i mitt liv! Det här måste vi göra om Joa :D


       

Av Johanna Ridderström - 14 juni 2013 15:45

Nu har jag officiellt slutat grundskolan. Jag har gått ut 9:an. Det är ju helt sjukt? Vart försvann tiden?

Jag har dock inte orkat tänka igenom och bearbeta det hela och det kommer nog ta några dagar till innan jag börjar med smältningsprocessen.

Nu börjar ett helt nytt kapitel i livet. Först ett förtjänat sommarlov och sen 3 hela år med min absoluta favorithobby! Som ni alla redan säkert vet ska jag läsa Teater på Carlforsska i höst.

Men nu ikväll ska jag inte tänka ett dugg på något som har med skolan att göra! Jag och några vänner drar först hem till Anton och sen får vi väl se vart vi hamnar!

Här är iaf lite bilder från avslutningen:


 

                                       


Av Johanna Ridderström - 14 juni 2013 00:45

En av Lindbosskolans traditioner är att 9:orna, kvällen innan skolavslutningen, äter en fin middag tillsammans och festar. Så det var vad jag och mina fina 97:or gjorde inatt.

Vi hade huuuuur kul som helst! Dansade så vi nästan svimmade, skrek och sjöng så att vi tappade rösten och svettades på ställen man inte bör svettas på...

Med skoskav och ont i halsen blev jag och Belinda hemskjusade till mig vid midnatt och nu ska vi strax lägga oss och sova.

TACK alla lärare och fina 9:or för de här åren!


                                                                                    

Av Johanna Ridderström - 13 juni 2013 21:30

                

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards