johanna.ridderstrom

Alla inlägg under oktober 2013

Av Johanna Ridderström - 19 oktober 2013 11:30

Jag klarade det! Jag lyckades sätta på mig orm-trosorna utan några problem! Sprang till och med till mamma och berättade stolt om min prestation haha :)

Och vet ni vad? Jag har haft på mig dem i över en halvtimme nu och det har gått hur bra som helst ;) You go girl!


   

Av Johanna Ridderström - 19 oktober 2013 00:38

Har haft en jättemysig fredagskväll med några fina vänner. Fick dock hur ont i magen som helst helt plötsligt och det kändes som om att jag skulle spy och svimma på samma gång. Vet inte vad som hände? Lyckades dock hålla mig vid liv med te och två mackor.

Kvällen slutade med en biltur hem med Maria och Benny, två helt underbara människor som jag träffar alldeles för sällan <3


Iaf, godnatt alla ni tappra krigare som fortfarande är uppe! Jag kommer somna på tangentbordet när som helst, så det är väl bra om jag hinner publicera det här först...


 

Av Johanna Ridderström - 18 oktober 2013 19:45


 

Av Johanna Ridderström - 17 oktober 2013 23:04

Idag vakande jag upp och kände att den här dagen kommer gå åt skogen. Jag hade ingen energi och kände mig allmänt otaggad på skola. Ibland är det rätt skönt att ha fel.

Den här dagen har varit superbra! Alla lektioner har flytit på galant och min saknade mamma kom hem idag efter att ha varit borta i några dagar.

Efter skolan idag väntade jag på envisa Oscar som satt i 549 timmar och gjorde ett matteprov. Efter det tog vi bussen till centralen, gick till en butik och sen åkte jag hem. Jag lyckades tvinga i mig lite kvällsmat innan jag totaldäckade på sängen. Vaknade sedan vid 9 av att mamma hade kommit hem och då gick vi till köket och pratade en massa med varsin kopp te i handen.

Nu ska jag sova (igen). Långa och intensiva dagar tar på krafterna (no shit).

Skönt att jag imorgon börjar halv 1 - sovmorgon here I come! :)

Godnatt


 

Av Johanna Ridderström - 17 oktober 2013 21:57

Here to the big news!

Jag läser franska på gymnasiet och vanligtvis brukar man ha utbyte med en klass i Frankrike i 2:an. Dock så är det för många fransmän i år för att Carlforsskas 2:or ska kunna "ta hand" om dem. Så det fick bli en superbra nödlösning. Vi 1:or har möjlighet att vara med i det hela.

Alltså kommer det en grupp på 20 elever från Frankrike hit till Sverige i slutat av mars nästa år. Då ska man ha en elev boende hos sig under en vecka. Under den veckan kommer eleven få följa med under 1-2 skoldagar och vi allihopa kommer åka till bland annat Stockholm för lite sightseeing och till Romme för att åka skidor.

I början av maj kommer sen de från Carlforsska som är med på det här (det är nämligen frivilligt) åka till Frankrike och bo hos varsin familj vid bergen vid Atlanten. Där kommer vi ha massa olika aktiviteter som t.ex bergsklättring och forsränning. Sen skulle vi ta en dag vid stranden och också gå på någon marknad.

Hur bra låter inte det här??

Det kostar 2300 kr att vara med på det här, och det kommer vara sååå värt vartenda öre! Det är ju sjukt billigt när man tänker på att mat, resan och alla aktiviteter ingår i priset. (Som ni kanske förstår är skolan med och betalar en del också)

Jag och Fanny är huuuur taggade som helst inför det här! Kommer bli en helt grymt bra vår! :D


 

Bilder från min och mammas resa till Paris i september förra året <3        
  

Av Johanna Ridderström - 17 oktober 2013 12:59

Idag KÖTTADE jag på idrotten, trots att det inte var bollsport på schemat. Vi skulle köra fys-intervaller (det jag tycker är absolut tråkigast) men lyckades motivera och pusha mig ändå. Oerhört stolt och oerhört svettig nu. Det dryga är ju dock att det inte är någon idé att göra sig fräsch då vi direkt efter ska ha scenisk gestaltning.

Men shit vad ont jag har i benen nu, kommer att ha världens drygaste träningsvärk imorgon...


 


Har btw en JÄTTEROLIG nyhet att berätta för er sen när jag kommer hem! So keep yourself updated ;)

Av Johanna Ridderström - 16 oktober 2013 22:15

Idag har jag haft Joa här och vi tryckte på play och såg den hemskaste filmen ni kan tänka er! Aldrig mer säger jag bara! Fyyy...

Jag önskar att jag kunde förklara vad den handlade om, men jag kan verkligen inte. Jag förstod inte ens slutet... eller, jag tror att det är ett slut där man får tolka fritt, men jag vet inte ens vad jag tror?

Hela filmen är psykiskt störd och mentalt jobbig att kolla på. Fast den är bra. Sjukt bra.

Kommer dock nog ta ett tag att hämta sig från den...


 


Nu går jag och lägger mig. Jag har ont i halsen från skrikandet till filmen och jag är svettig för att jag satt och gömde mig under en filt......

Anyway, tack Joa för en mysig kväll! Du är bäst :*

Av Johanna Ridderström - 16 oktober 2013 18:45

Tro det eller ej, men idag har jag gått och blivit handbollsspelare! Nästan iaf...

Det är nämligen så att min skola ska håll i DM i handboll och därmed behöver ett lag att ställa upp med. Så idag hölls det uttagningar till laget. Frida i min klass lyckades lura med mig dit och det gick faktiskt bättre än förväntat! Jag är ju allmänt duktig på alla bollsporter jag testat så jag vet ju att jag har bollsinne och att jag är en extrem vinnarskalle, men handboll har jag aldrig riktigt testat ordentlig. Jag var handbollsmålvakt under en mini-turnering en gång och var då visserligen grym, men det är i princip så nära jag kommit. På de få idrottslektionerna vi spelade handboll stod jag också i mål (förutom möjligtvis en gång...), så om jag fick välja själv skulle jag nog helst stå i mål. Bara det att det är ju en sjukt stor skillnad att få skott på sig från riktigt duktiga och starka handbollstjejer än att fånga några bollar från en grupp högstadieelever som är lika orutinerade som jag...

Hur som helst så är jag glad över att ha blivit ditdragen. Är dock mindre glad över att Frida inte sa på en gång att hon hade spelat handboll i 6 år och att hennes pappa var tränare...menmen...


Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards