johanna.ridderstrom

Alla inlägg under april 2012

Av Johanna Ridderström - 5 april 2012 15:08

haha, nu är det hundar, barn, morföräldrar och massa släkt överallt hos oss..

nu ska jag, tomas och karin till åsby :)

mer uppdatering snart!

lattteer <3


 

Av Johanna Ridderström - 5 april 2012 12:14

hej! har inte kunnat blogga tidigare...sry...

jag gick upp vid tio tror jag och åt frukost med syrran, tomas och karin. sen gjorde jag mig iordning hur snabbt som helst och sen gick vi till mormor och morfar.

mamma kom precis hem och ska strax börja med maten och efter det blir det åsby med typ dom som vill följa med i våran släkt....

nu snart kommer bettan med mina kusiner wille och noah :)

och ikväll kommer jonas och malin med mina andra två kusiner oscar och victor :)

riktig släktträff!

plus att jag ska träffa mammas kusin josefine (hon jag bodde hos när jag praoade i sthlm) någon dag och hjälpa henne med att starta en blogg :)


kommer bli så mysigt att ha hela närmsta släkten här runt omkring oss. man kommer kunna gå lite var som helst och stöta på vem som helst, haha :)


det gick iaf jättebra att ha hund och våran katt i samma hus.....dom var väldigt försiktiga och satt och stirrade på varann på avstånd + att märta fräste lite....vilket är bra eftersom märta är ju den som bor här och ska säga ifrån....


nu ska jag bara ta det lungt innan wille och noah kommer!


jag med oscar i knät och jossan med victor

 

jonas med victor i knät, oscar och malin

 


3 bilder på victor (han är så rolig att ta kort på!)


     


Oscar


 


Noah och märta


 


och så jag och wille (haha, vi har ju roligast ihop)(...vilket kanske syns)


       


haha, efter den kusinbildbomben säger jag

latterr <33

Av Johanna Ridderström - 4 april 2012 22:00

demis nya musikvideo :)


Av Johanna Ridderström - 4 april 2012 15:13

håller på att fundera lite på hur jag ska ha mina möbler nu när jag snart ska byta rum....

ska även skriva något på väggen och har några förslag i huvudet...så jag började fixa lite i paint och word och då fick jag fram det här....gillar det faktiskt...


 


eller ska det stå Face It? ;)

tur att belinda hinner komma hem innan så hon kan hjälpa mig att både bestämma och måla....hon är ju grym på att måla! eller ja, ingen van gogh, men ändå rätt duktig


haha, vart sugen på att skriva Face It medan jag skrev inlägget så fixade ett till alternativ....


 


jag gillar stay strong bättre men jag vill ändå ha face it.....undra om jag får ha båda...mamma och pappa skulle tydligen bestämma om jag får skriva det förslaget jag kommit fram till....haha, kanske ska hota med att rita ett porträtt av märta och sen säga "antingen det eller dom här TVÅ"....

hihi, ska fortsätta smida på det där......


skriv gärna vilken du gillade mest! det kan ju hjälpa mig att bestämma :)


latterr

Av Johanna Ridderström - 4 april 2012 13:05

nu, efter att ha gjort iordning mig, blir det äntligen lunch! är faktiskt på städhumör idag...haha, weird, för det är jag ju liksom aldrig.....

jag gick förbi badrummet nyss och såhär löd konversationen i mitt huvud:

"usch vad dammigt.....jahapp då ska jag städa det här också :) vill nästan börja på en gång....nej, först ska det plockas på mitt rum...va mysigt!"


det är något fel på mig?...

men heldre att jag är ett städfreak än att man hittar mögliga bananskal på mitt rum :)

och det måste ju faktiskt se bra ut när tomas och karin kommer ikväll :)


latteer <33


     

   

 

-

Av Johanna Ridderström - 4 april 2012 10:27

ligger här i sängen och ska alldeles strax kliva upp.....

idag kommer ju tomas och karin, yeeeyy! + deras hund kajsa som verar jättesöt!

men innan dom kommer ska det städas, jag ska göra mig iordning, vi ska käka och jaa....dom kommer inte förrns sent på eftermiddagen/kvällen så vi hinner göra ganska mycket...


nu måste jag äta något för min stackars mage är helt tom......

latteer <3

Av Johanna Ridderström - 3 april 2012 23:30

INNE


Veronica Maggio


älskar vekligen henne och hennes låtar och jag gillar att hennes låtar är på svenska! jag skiter i kommentarer som "men om hon sjöng på engelska skulle hon vara världkänd nu..." det är hon som bestämmer vilket språk hon sjunger på.

Jag älskar också det "nakna" sättet hon skriver på. hon kan sätta ett ordett ställe och det passar in perfekt och försvinner inte i någon konstig formulerad mening då det måste sluta på det ordet för att det måste rimma. och jag gillar att orden inte rimmar exakt i hennes låtar.



Hattar


Jag verkligen ÄLSKAR hattar! dock har jag bara en men jag lovar att innan sommaren är slut så har jag fyllt på mitt förråd! kommer även att köpa minst en hatt i paris nästa år :)

det gör verkligen en hel outfit! åhh, vill haa...



 



Filmkvällar


det är ju hur mysigt som helst att kunna krypa ner i en soffa med en godispåse och trycka på play och bara låta filmen ta över de nästa timmarna av ditt liv! spelar ingen roll om man tittar med nån eller inte, det är iaf något jag tänker hissa! dock är ju min filmkompis i thailand nu....snacka om att vi har haft många filmkvällar!

föredrar faktiskt filmkvällar före att gå på nån fest....


UTE



Läxor


ni vet ju att jag är ganska bitter just nu när det gäller den här punkten.....men att ge en läxor på ett lov är INTE okej!

fine om man ligger efter i ämnet men om arbetslaget SJÄLVA har bestämt att lektionen är inställd är det INTE rätt att ge ut världens tjockast häfte i läxa som ska lämnas in första dagen man kommer tillbaka!! så jag har gjort lite nu men tänker skita i resten......sen har vi ju faktiskt en fritid...men lärarna verkar ju tro att vi vill sitta och plugga hela dagarna......

sen tycker jag att man kan sätta en gräns för hur mycket man ska göra på en lektion, kommer man under gränsen får man ta hem. om man är duktig i skolan borde man ju få en belöning? right?




Ung och dum


unga dricker, festar, ligger runt, röker, snusar och skolkar....


okej, det här är vanilgt. ingen big deal. ellerhur?


men är det lika kul att vakna upp med världens största bakfylla, att flera stycken kan beskriva hur du ser ut utan kläder, att ha gula, förstörda tänder vid 15 års ålder och att få underkänt i flera ämnen pga att du har varit för mycket frånvarande?


jag vet att det här är tabu att prata om. man blundar. "det händer ju inte mitt barn.... mitt barn är ju en ängel...."

really?

vad jag vet går inte 14åriga änglar runt med 10 kondomer i fickan...


jag är kristen (alltså inget sex innan man gift sig), även fast man får välja det själv så är det något jag tänker eftersträva för jag tror på att "true love waits". om man verkligen älskar någon, väntar man. och kalla mig gammalmodig men det ska vara speciellt. varje gång man ligger med nån "ger man ju bort en bit av sig själv".

en bit du kommer vilja ha tillbaka när/om du hittar "den rätta".


jag är även med i ett nykterhetsförbund. alltså ingen alkohol. alls. inte ens i cider eller glögg. de flesta stirrar säkert med stora ögon på skärmen nu haha :)

men är man en så tråkig person så att man måste dricka för att det/man ska bli roligare?

och är det som sagt värt bakfyllan?

och är det värt minnesluckorna?

jag vet att man absolut inte får det varje gång men......är det värt ens en gång?

om jag har kul vill jag kunna komma ihåg det.

och jag vill kunna ha 100% kontroll över mig själv. FULL TIME.


och du som röker, jag fattar att du vet att du tar skada av det, men tänker du på alla andra? gör det inte liiite ont i ditt hjärta att stå och röka någon meter från t.ex en barnavagn?


varje cigarett kostar lite mer än 10 minuter av ditt liv....

i sverige dör 6000 personer varje år pga rökning....i världen omkring 3,5 miljoner....

västmanland är det länet där flest kvinnor röker....

bara mellan 10 och 15 % av rökare har en skaplig hälsa vid 60 års ålder......

den genomsnittliga rökaren i sverige röker mellan 10 och 12 cigaretter...2 timmar av ditt liv...

900 miljarder cigaretter konsumerar svenska folket årligen, 400 miljoner antas vara illegala....

50 ungdomar under 18 börjar röka varje dag i sverige....



still worth it?


web4health.info/sv/answers/add-smoking-statistics.htm

www.glaxosmithkline.se/behandling/rokavvanjning/faktarokning.aspx

www.netdoktor.se/hjart-karl/?_PageId=902

www.nicorette.se/sites/nicorette_se/files/publication/Fakta om tobaksbruk i Sverige.pdf


Av Johanna Ridderström - 3 april 2012 22:56

nu ligger en glad unge här i sängen! kunde inte titta på matchen men är ändå lika excited över 3-1 till Barcelona!

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards