johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Johanna Ridderström - 1 augusti 2013 21:11

Jag skrev ju tidigare idag att jag inte kunde hitta min kameraladdare och att jag skulle leta mer efter den när jag kom hem från Jonas och Malin. Well, no need. För när jag kommer hem till Jonas och Malin hinner det bara gå några minuter innan Jonas håller upp en kameraladdare och fråga om den är min. Ibland har man tur alltså!

Så imorgon ägnar jag min eftermiddag (då jag är ensam hemma) åt till att spela in vloggen. Kommer bli asbra!


 

Min återfunna kameraladdare <3

 

Har röda strumpor på mig idag för att alla andra är smutsiga...får bli en tvättdag imorgon...


Av Johanna Ridderström - 1 augusti 2013 14:20

Jahapp, där kom regnet. Precis när jag har blivit nöjd med mitt klädval (har provat kläder i en halvtimme) och när jag precis har satt upp håret. Jag ska cykla iväg till mina kusiner, men jag är inte så motiverad längre. Hatar att bli blöt...

Men jag saknar mina små hjärtan så det får väl bli en snabb idiot-cykling dit för att vara så torr som möjligt när jag plingar på dörrklockan.

Jag täkte spela in en vlog till er idag men jag hittar inte kameraladdaren...får leta lite till när jag kommer hem sen!

Ha en asbra dag!


 

Av Johanna Ridderström - 1 augusti 2013 11:14

Det är augusti idag...

Tycker ändå inte att sommarlovet har gått så fort som det brukar. Men den här månaden kommer nog det. Syrran fyller år, jag ska på läger, ha en tjejkväll och sen är det skola...

Gymnasiet.

(AAAAHHHHHHH)

Är så sjukt taggad! Fy sjutton vad kul det här ska bli!

För ett år sedan exakt var jag barnvakt åt Esther och skypade med Belinda. För två år sen var jag vid den här tiden hemma hos en kompis och käkade lunch. I år, just nu, sitter jag i min säng och förbereder mig mentalt för gymnasiet.

Gymnasiet, det är inte grundskolan. Från gymnasiet tar man studenten. Och efter gymnasiet är det jobb som gäller. Möjligtvis några år till bakom skolbänken först...

Åhh, jag kan knappt vänta till första dagen. Då när man har gått upp överdrivet tidigt, noggrant valt ut kläder, lockat håret, sminkat sig omsorgsfullt och sen åkt buss/tåg till sin skola. När man går där i korridoren och letar efter samlingsplatsen, och när man plötsligt hittar den och i smyg står och granskar alla andra medan man lyssnar på någon som spottar ur sig information om skolan och de närmsta dagarna. Jag vill träffa min klass. Jag vill para ihop namn med ansikte och sedan även, lite senare, lägga till personligheterna.

Gymnasiet.

3 år där jag ska ta in så mycket jag bara kan, för min egen skull.

Och den 19 augusti börjar det.


Gymnasiet jag ska gå på. Carlforsska i Västerås.
Av Johanna Ridderström - 1 augusti 2013 10:45

Här är lite foton på oss när vi klamrar oss fast vid olika stenväggar:


                   

  

 


Det var verkligen superkul att få prova på att bergsklättra! Jag skulle ju inte påstå att jag har någon talang för det, men upp kom jag ;)

Det var både fysiskt och psykiskt krävande att klättra. Fast att gå på stigen upp till platsen vi skulle klättra var nästan jobbigast. Brant som attan och jag bar två ryggsäckar...


Och det bästa var:

No snakes in sight

Milded fear of heights


Tack allihopa som var med och gjorde den här dagen grym!


Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards