johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Johanna Ridderström - 5 augusti 2013 16:45

               


Vilken härlig stad! Idylliskt och precis så där underbar som man vill att en stad ska vara!

Gud valde tydligen också att portionera ut alla snygga killar i denna stad. Har sett flera 8:or och 9:or och en och annan 10!

Och nej, jag känner inte personerna på bilderna. Vi får väl bara hålla tummarna på att de inte läser min blogg... Och till mitt försvar var jag TVUNGEN att ta kort på den söta lilla flickan. Hur skulle man kunna låta bli? Och det där paret på bryggan såg ut att kunna vara tagna direkt ur en film. De får helt enkelt skylla sig själva att de såg så bedårande ut och att jag hade en kamera i handen.


Glassen var förresten (för att byta samtalsämne) riktigt god! Jag beställde tre kulor. Saltkola, knäck och hallon/saltlakrits. Kanske inte riktigt värt pengarna och den långa kön i stekande sol, men ändå kul att ha testat!

Max

Av Johanna Ridderström - 5 augusti 2013 14:15

Standard. Det blev en liten snabb omröstning vid infarten om det skulle bli Max eller McDonald's, men Max vann överlägset. Så ett "delifresh kycklingmål" lyckades jag smälla i mig. Nästan iaf... Det absolut bästa med Max är att de har dippsåsen Taco! Jag beställde en bara för att kunna dippa mina pommesfrites, så sjukt gott!


   

Av Johanna Ridderström - 5 augusti 2013 12:00

Åh, har blivit helt kär i det här stället! Men så är det ju mig vi pratar om också. Desto mer lantligt, gammaldags och pittoreskt, desto mer gillar jag det. Helt underbart med sådana här ställen! Lite som ett paradis på jorden.


 


Nu sitter vi i bilen alla tre och vet inte riktigt vart vi ska. Vi får liksom se vart vägen leder oss. Vi ska iaf stanna i Söderköping för att äta glass på det kända "smultronstället". Innan dess ska vi ha hunnit med lunch också. Vi är nog hemma till strax efter kvällsmat, om vi inte kör vilse förstås. En GPS har vi inte med oss, utan mamma nöjer sig med en kartbok. Den förväntar hon sig att jag ska läsa åt henne. Så som sagt, vi får se vart vi hamnar...

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards