johanna.ridderstrom

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Johanna Ridderström - 19 augusti 2013 22:58

Min statistik bara flög iväg! Helt plötsligt gick strecket bara mer och mer upp! Jätteroligt verkligen :)

Nu ska jag alldeles strax gå och lägga mig. Är svintrött och borde ha somnat för länge sen, men det tar tid att vända tillbaka dygnet... Imorgon får det nog bli halv 9 tåget och sen får man väl hålla tummarna på att jag ska lyckas hoppa på rätt buss till själva skolan...men det ska nog gå bra!

Imorgon ska vi få en introduktion i Teater (samt börja lite lätt), käka lunch och sen ha en mångkamp tillsammans med alla andra 1:or.

Sov gott bästa läsare!


 


Numera kan ni se en högstadieelev och en gymnasieelev spatsera hemma på Storgatan 10!

Av Johanna Ridderström - 19 augusti 2013 21:15

Några av de fina kommentarena jag fått under sommaren!


   

Det är nu konstaterat! Jag har de finaste bloggläsarna/vännerna/familjemedlemmarna i heeela världen! Tack för att ni hjälpt mig att ta mig igenom den här sommaren med ett leende på läpparna <3

All min kärlek till er!

Kram

Av Johanna Ridderström - 19 augusti 2013 16:16

Idag har varit en av de bästa dagarna i hela mitt liv! Jag bara bubblar av energi just nu, så var beredd på ett innehållsrikt inlägg om hur denna dag har varit från start!


Jag vaknade vid klockan 6 efter ca fem timmars sömn. Jag var dock utvilad och började göra mig i ordning på en gång. Till frukost blev det te och rester från en smörgåstårta. Jag tog lugnt en sak i taget.

Sedan var det dags att möta Nina vid busshållplatsen. Där träffade vi på och stod och pratade med gamla 9:or innan vi klev på 511:an till Västerås. Bussturen dit var jättemysig och vi pratade om allt mellan himmel och jord!

Jag träffade på en barndomskompis med vänner, och det visade sig att de också ska gå på Carlforsska. Så jag vinkade av Nina och klev på en annan buss. Väl framme på Carlforsska blev alla ettor fyllda med information innan vi samlades i klasserna. Teater och Dans ska gå tillsammans. Så vi är nu 25 elever i vad som kommer bli världens bästa klass. 4 killar och 5 vänsterhänta.

Vi fick ytterligare information från våra mentorer Maria och Carina innan vi körde lite "lära-känna-övningar".

Vi har 5 olika basgrupper. Jag sitter vid ett bord med 4 andra tjejer. Rachel, Elin och två tjejer som heter Julia.

Vi fick en rundtur på skolan innan det var dags för lunch. Jag satt med några tjejer och åt korv och mos och pratade hur mycket som helst! Riktigt kul att lära känna folk och börja om från scratch i en ny stad där ingen känner en!

Efter lunchen slutade vi och då begav jag, Simon, Julia, Ellen och Astrid oss till city där det för mig blev att inhandla ett par nya skor. Jag vinkade sedan av mina klasskompisar och styrde mot tågstationen med en godispåse i handen.

Väl på tåget stötte jag på några gamla elever från Lindbo. Killar jag typ aldrig har pratat med förut, men som var rätt schyssta. Så hela vägen hem fick de bli mitt sällskap.


När jag väl kom hem och loggar in på Facebook får jag ett meddelande från Nina som undrar om vi ska åka tillsammans till Carlforsska imorgon. Jag frågar varför hon ska dit eftersom att hon går på Citygymnasiet. Gissa vad jag får för svar?!!

Att hon har bytt till Carlforsska!!

Fattar ni hur OTROLIGT BRA det här är?! :D Jag är helt himla överlycklig! Tänk att få ha sin absolut äldsta vän på samma skola som en själv!


Och nej, de bra nyheterna slutar inte där. Vi har fått ett preliminärt schema (alltså ett schema på hur det antingen blir eller ungefärligt kommer att se ut under hösten) och enligt det har jag absolut inga lektioner på fredagar. Inga alls. Nada. 

Jag sitter och ler som en idiot av bara tanken att möjligheten på att få en till helgdag finns!

Som Grynet skulle säga: DET HÄR ÄR HELT SJUUUUKT BRA!


This is what's called being blessed!

Nya vänner, gamla vänner, ett asbra program, mysiga lärare, ett awesome schema, en härlig stämning och en fin skola.

Hela dagen kändes som tagen ur en High School Musical film, fast utan någon Sharpay.


Det här är vad jag har gjort idag. Jag har blivit förvandlad till en gymnasieelev. Jag har fått massor med nya intryck och växt som person. Och det är bara utifrån några timmar i en ny byggnad med nya personer.

Jag älskar gymnasiet! Jag är både frälst och såld.

Och jag är så tacksam över att jag har stått på mig i mitt val av program och att det blev långt över förväntan bra.


Hoppas att det här med att trivas hänger i sig. Men det tror jag. Jag ska ju liksom ha minst ett pass teater per dag, varför skulle jag inte trivas? Det här programmet är ju som skapat för mig!


Förlåt för det meterlånga inlägget, men jag blev tillfrågad att skriva detaljerat om första dagen.

Nu ska jag ta det lugnt. Kanske sätta mig framför tv:n med en kopp te?

Btw, tack för allt stöd inför idag!

Jag gick inte vilse och jag satte inte igång något brandalarm. Dock klev jag i hundbajs...menmen...

Kram på er!


    

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards