johanna.ridderstrom

Alla inlägg under juli 2013

Av Johanna Ridderström - 3 juli 2013 22:15

Vi har något som kallas för Workshops och Seminarium här på Hampe. På workshops får man välja mellan massa olika grejer att göra. Dans, kör, spela spel, random, sport och media är bara några saker man kan välja på. Jag och Belinda valde film (såklart). Vi är ett gäng ungdomar som ska spela in en film som handlar om 1 Johannesbrev kap 3. Inte det lättaste, men vi är i en grupp med sköna människor så vi ska nog lyckas få fram något bra! Vi kommer att arbeta på filmen ca. 1 timme varje dag i några dagar framöver.


Seminarium är en helt annan grej. Det har vi på eftermiddagen och där får man välja på 4 olika "spår". Biblic, Public, Practic och Basic. Jag valde Practic och Belinda valde Basic. På seminariumen lyssnar man på olika talare som alla tre gånger föreläser kring ämnet man har valt. Väldigt intressant och lärorikt!


Förutom möten, workshops och seminarium så äter vi typ 572 mål per dag, spelar fotboll/volleyboll och hänger med sköna människor.
Behöver jag ens skriva att vi har det bra eller fattar ni det själva?


   

Av Johanna Ridderström - 2 juli 2013 20:45

Halloj!

Idag drog det igång på riktigt. Den värsta väckningen under alla dessa 3 gånger jag varit här började vi dagen med. Sedan frukost (gröt + te) och därefter möte. Jacob Frankner predikade och det var såååå bra! Han är grym!

Efter det var det dags för smågrupper. Det innebär att flera ungdomar inom samma geografiska område träffas tillsammans med en ledare och diskuterar/samtalar kring olika kristna ämnen (oftast förmiddagspredikan).


Idag har vi även lekt hampes traditionella kasta-kniv-lek. Den går ut på att man står i en ring och man kastar en kniv i marken bredvid personen till vänsters fot. Då måste den personen flytta foten till kniven och sedan kasta på personen till vänster. Tillslut står man alltså nästan i spagat. Den som tappar balansen och ramlar åker ut.

Det finns såklart regler och sånt kring det här, men de är alldeles för krångliga för att försöka få ner skriftligt. En kul lek är det iaf! (En lek jag oftast vinner i) ;)


 

Av Johanna Ridderström - 1 juli 2013 23:45

Vi kom hit runt klockan 4 idag. Jag och Belinda valde ut en plats, och sedan började arbetet med att slå upp vårt tält. Det gick långsamt men smärtfritt. Efter att vi stolta klappat oss på axlarna efter denna insats var det dags att bära in våra grejer i tältet. Det skulle kunna kallas ett smärre Mission Impossible. Jag började ifrågasätta mitt drag att bo ihop med någon som packar ÄNNU MER onödiga grejer än jag själv... Denna kvinna har packat med 7 par shorts, 2 par leggings, 1 par mjukisbyxor, 1 par jeans och 1 onepiece. Hon har packat fler nederdelar än dagar vi ska vara borta...
Anyway, efter att vi äntligen lyckats fösa in grejerna i vårt tält tillverkat för tre personer, inser vi att om tre personer skulle bo här så skulle dessa tre personer behöva vara väldigt små asiater med en handväska som packning.


Kvällsmötet drog igång vid 19.00 och det var bättre än förväntat! Så sjukt bra :)
Efter det var det dags för den officiella kvällsfikan samtidigt som man går runt och hälsar på vänner man inte sett på ett år.
Snart ska vi gå och lägga oss, för vi vet vilken brutal väckning som väntar imorgon. Biltutor, megafoner och kastrullskräll klockan 8 på morgonen...
Godnatt <3


 

Translate

Presentation

Fråga mig

92 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Omröstning

Hur väl känner ni mig personligen?
 Jag har aldrig träffat dig
 Jag är en av dina 50 närmsta
 Vi är barndomskompisar
 Vi har hälsat några gånger
 Vi är ganska bra vänner

Ovido - Quiz & Flashcards